رادان وجود هر گونه «تهدید» علیه مذاکره‌کنندگان اتمی را تکذیب کرد

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران، روز چهارشنبه گزارش‌ها درباره «تهدید» مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در داخل کشور به انتقام‌گیری را رد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، آقای رادان روز چهارشنبه، ۹ بهمن، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که اساسا هیچ‌ گونه تهدیدی متوجه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران نشده است و مراجع امنیتی نیز تاکنون چنین مسئله‌ای را تایید نکرده‌اند.

ماجرایی که به تهدید مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران شهرت یافته است به ارسال ایمیل‌های گروهی در داخل کشور بازمی‌گردد که محتوای آن بر ضد توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و قدرت‌های جهانی است.

این ایمیل‌ها شامل اشعاری است که دست‌کم در یکی از آنها بر «انتقام‌گیری» از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تاکید می‌شود و آنها را به مخالفت با ارزش‌های دینی شیعیان متهم می‌سازد.

شعر دیگر نیز خاطرنشان می‌کند که مخالفان توافق‌نامه هسته‌ای تاکنون به‌ خاطر دستورات رهبر جمهوری اسلامی سکوت کرده‌اند، در حالی که این توافق‌نامه باعث «تعلیق دستاوردها» و «به هیچ انگاشتن عزت ایران» بوده است.

در نهایت شعر سوم نیز حسن روحانی را مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد و می‌گوید که او از «حرف جنگ هراسان شده» و «مرد خطر و حفظ دین» نیست.

با این حال آقای رادان تاکید می‌کند که این اشعار صرفا «ناشی از هیجانات برخی افراد» است و پلیس نمی‌تواند مسئله تهدید را تایید کند.

توافق‌نامه هسته‌ای ژنو میان ایران و گروه ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، با انتقاد شدید محافظه‌کاران داخلی مواجه شده است، به‌ طوری که برخی از رسانه‌ها و چهره‌های وابسته به آنها در روز آغاز اجرای توافق‌نامه ژنو، تسلیت گفتند.

در این میان موضع آیت‌الله علی خامنه‌ای محل بحث شده، چنان‌ که در روزهای اخیر برخی از محافظه‌کاران گفته‌اند که رهبر جمهوری اسلامی از این توافق‌نامه رضایت ندارد.

با این حال حسن روحانی و اعضای دولت او از توافق ژنو به عنوان پیروزی نام می‌برند.

توافق‌نامه ژنو منجر به رفع برخی تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد. تهران نیز در قبال آن متعهد می‌شود که فعالیت‌های اتمی خود را محدود سازد.