واشینگتن پست می‌گوید رودی جولیانی هدف عملیات نفوذی روسیه قرار گرفته است

رودی جولیانی

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست نوشته است، مقامات امنیتی پیش از این به کاخ سفید هشدار داده بودند که رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، هدف عملیات نفوذی روسیه قرار گرفته است.

واشینگتن پست در گزارشی که شامگاه پنج‌شنبه به وقت آمریکا منتشر کرد به نقل از یک مقام پیشین امنیتی نوشت هشدارها به کاخ سفید پس از آن مطرح شد که رهگیری‌های امنیتی نشان داد، رودی جولیانی در سفر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ خود به اوکراین، با افراد مرتبط با اطلاعات روسیه ارتباط برقرار کرده است.

روزنامه نیویورک پست روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر در گزارشی خود ایمیلی را منتشر کرد که از نوت‌بوک یک تعمیرگاه خودرو در ایالت دلاویر پیدا شده و حاکی از درخواست یکی از شرکای تجاری پسر جوبایدن در اوکراین از وی برای دیدار با جو بایدن در سال ۲۰۱۵ است.

گفته می‌شود ایمیل‌ها را رودی جولیانی، از لپ تاپی که در یک تعمیرگاه رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

در همین حال، دو مقام مطلع به شبکه ان بی سی نیوز گفته‌اند، مقامات امنیتی فدرال در حال تحقیق در مورد این هستند که آیا ایمیل‌هایی که ادعا می‌شود از طریق لپ تاپ در تعمیرگاهی در ایالت دلاویر کشف شده و مسایلی درباره روابط کاری تجاری هانتر بایدن و یک شرکت انرژی اوکراینی مطرح می‌کند، به یک عملیات اطلاعاتی خارجی مرتبط بوده‌اند یا خیر.

نیویورک پست بخش‌هایی از این ایمیل‌ها را منتشر کرده است، از جمله به اقدامات هانتر بایدن برای فراهم کردن دیدار جو بایدن و مدیر عامل شرکت انرژی اوکراینی اشاره دارد.

این در حالی است که ستاد جو بایدن هرگونه ملاقات بین جو بایدن و رئیس شرکت انرژی اوکراینی را رد می‌کند.