حضور فعالان کارگری هفت‌تپه بر مزار کیان پیرفلک

حضور فعالان کارگری بر مزار کیان پیرفلک

اسماعیل بخشی و جمعی از فعالان مستقل کارگری هفت‌تپه با حضور در شهر ایذه با پدر و مادر کیان پیرفلک دیدار کرده و با حضور بر مزار این کودک ۹ ساله کشته شده در آرامستان روستای پرچستان گورویی، به او ادای احترام کرده و در یادداشتی خطاب به کیان نوشتند: «آنقدر مبارزه کنیم تا جهان و آینده‌ای شاد و آزاد را برای دوستانت بسازیم.»

در جریان این دیدار اسماعیل بخشی خطاب به والدین کیان پیرفلک گفت: «خون کیان را به صورتمان سابیدیم که جزو فراموشکاران نباشیم. هر وقت به آینه نگاه کنیم ببینیم و بدانیم وظیفه داریم، برای چی باید بجنگیم و یادمان نرود که چه خون‌هایی ریخته شده است. نمی‌خواهیم جزو فراموشکاران باشیم.»

اسماعیل بخشی که از فعالان سرشناس کارگری در ایران است و پیشتر چند بار در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت و زندانی شده است، در صفحه اینستاگرام خود درباره دیدار با خانواده و حضور بر مزار کیان پیرفلک نوشت: «روز جمعه در چهارمین روز از سال جدید به همراه تعدادی از فعالین مستقل کارگری هفت تپه به دیدار خانواده و حضور بر مزار زنده‌نام کیان پیر فلک رفتیم.»

آقای بخشی در ادامه افزود که هنگام حضور بر مزار کیان پیرفلک «تصورش را هم نمی‌کردم در چنین فضایی قرار بگیرم، گویی بر مزار فرزند خودم می‌رفتم سرتا پایم اندوه و ماتم بود، همگی حال غریبی را از سر گذراندیم.»

این فعال کارگری از خانواده کیان به عنوان «خانواده شجاع و سرافراز پیرفلک» نام برد و بابت مهر و محبت و شجاعت میثم پیرفلک پدر کیان، سجاد پیرفلک عموی کیان و به‌خصوص زینب مولایی راد، مادر شجاع کیان پیرفلک» از آنها قدردانی کرد.

فعالان کارگری هفت‌تپه همچنین در یادداشتی خطاب به کیان پیرفلک نوشتند: «کیان عزیز، آمدیم بگوییم شرمساریم، ما باید در خیابان‎ها کشته می‌شدیم تا تو عزیز گلگون کفن به تمام آرزوها و رویاهایت برسی، نشد. اما قول می‌دهیم آنقدر مبارزه کنیم تا جهان و آینده‌ای شاد و آزاد را برای دوستانت بسازیم.»

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه ۲۵ آبان با شلیک چندین گلوله جنگی به خودروی حامل خانواده پیرفلک، موجب کشته شدن کیان، کودک ۹ ساله و مجروح شدن شدید پدرش شدند.

در همان شب تعداد دیگری از مردم و جوانان ایذه نیز در جریان سرکوب اعتراضات این شهر، هدف حمله شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته و کشته و زخمی شدند.

پس از واکنش‌های گسترده مردمی و محکومیت این کشتار در داخل و خارج از ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی با طرح سناریوهای مختلف درصدد برآمده‌اند کشتار ۲۵ آبان ایذه را به «حمله ترویستی» و «حمله مخالفان» نسبت دهند.

زینب مولایی‌ راد، مادر کیان پیرفلک، که خود در لحظه شلیک نیروهای حکومتی در داخل خودرو حضور داشته است اما در مراسم خاکسپاری پسرش و برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی تاکید کرد که ادعای حکومت «دروغ» است و خود نیروهای حکومتی، خودروی این خانواده را «به رگبار گلوله بستند» و عامل کشته شدن کیان پیرفلک هستند.