هیرمان، نره‌شیر ایرانی در زادگاه اجدادی

هیرمان، شیر نر ایرانی که از باغ‌وحش بریستول به باغ‌وحش ارم در تهران منتقل شد. نام نخست هیرمان در بریتانیا «کامران» انتخاب شده بود. بنابراعلام باغ‌وحش ارم، این نام با رای مردم به «هیرمان» تغییر یافت.

در تصاویر منتشر شده از هیرمان بعد از ورود به ایران، یک زخم بر روی صورت او دیده می‌شود. مسئولان باغ‌وحش ارم می‌گویند این زخم‌ها در طول سفر این شیرایرانی به زادگاه اجدادیش ایجاد شده است.

هیرمان در حال خوردن جیره‌غذایی روزانه. 

مسئولان باغ‌وحش ارم می‌گویند کلیه استانداردهای موجود برای زیست مناسب هیرمان در ساخت خانه جدید او رعایت شده است.

بسیاری از کاربران ایرانی با توجه به سابقه کشته‌شدن ۱۴ شیر در باغ‌وحش ارم درباره سلامت هیرمان ابراز نگرانی کرده‌اند. با این همه مسئولان نگهداری از این شیر محبوب می‌گویند جای نگرانی نیست و تمامی تمهیدات لازم برای زیست مناسب او در تهران مهیا است.

لحظه ورود هیرمان به خانه جدیدش، او با نگرانی به اطراف نگاه می‌کند. ترخیص این نره‌شیر ایرانی از گمرک در تهران حدود پنج ساعت به طول انجامید. برخی کاربران می‌گویند صورت هیرمان احتمالا در همان زمان زخم برداشته است.

ورود هیرمان به ایران سر و صدای زیادی برپا کرد. شمار زیادی از بازدیدکنندگان برای دیدن این نره‌شیر ایرانی به باغ‌وحش ارم رفتند.

تصاویر هیرمان در روزهای اخیر به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

هیرمان در حال استراحت در محل زندگی جدیدش در باغ‌وحش ارم در تهران

در تصاویری که از هیرمان منتشر شده به نظر می‌رسد، برخلاف ساعات اولیه ورود به ایران، او با خانه جدید و خیل طرفدارانش کنار آمده است.