المپیک توکیو بدون تماشاگران خارجی برگزار می‌شود

سیکو هاشیمیتو و توشیرو موتو، (چپ)

کمیته بین‌المللی المپیک و برگزار کنندگان مسابقات المپیک توکیو روز شنبه ۳۰ اسفند اعلام کردند، به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا٬ تماشاگران خارجی اجازه نخواهند داشت تا برای تماشای این بازی‌ها در تابستان امسال وارد ژاپن شوند.

توشیرو موتو، مدیر اجرایی کمیته برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، در یک کنفرانس خبری گفت که هزینه حدود ۶۰۰ هزار بلیت المپیک خریداری شده توسط شهروندان غیر ژاپنی و ۳۰۰ هزار بلیت دیگر بازی‌های پارالمپیک بازپرداخت می‌شود.

مسابقات المپیک، طبق برنامه، قرار بود اول مرداد ۹۹ در توکیو آغاز به کار کند و مراسم تحویل مشعل نیز اوایل فروردین‌ماه سال گذشته بدون تماشاگر برگزار شد.

اما بحران همه‌گیری ویروس کرونا در نهایت باعث شد که مسئولان المپیک طی تصمیمی کم‌سابقه تاریخ برگزاری رقابت‌ها را به یک سال بعد موکول کنند.

قرار است که باز‌یهای المپیک توکیو طبق برنامه جدید در مردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

برگزار کنندگان و سازمان دهندگان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بیانیه‌ای گفته‌اند، تصمیم در مورد عدم حضور تماشاگران بین المللی در راستای تضمین سلامتی تمامی شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها و همچنین مردم ژاپن است

توشیرو موتو با این حال گفته است، افراد مرتبط با این مسابقات المپیک وارد ژاپن خواهند شد، اما تماشاگران بین المللی اجازه ورود نخواهند داشت.