امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور: در طول سال، نه یک بار که ده‌ها بار به ایران سفر کنید

حسین امیرعبداللهیان مدعی است که نگرانی ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت، به‌دلیل «اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه» است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نوروزی خطاب به ایرانیان خارج از کشور، از آنان خواست «توان، دانش و سرمایه» خود را به داخل ایران بیاورند.

حسین امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه اول فروردین مدعی شد که نگرانی این بخش از ایرانیان برای بازگشت به کشور، به‌دلیل «اقدامات و سیاست‌های ایران‌هراسانه» است.

او گفت: «در تمام طول سال، نه یک بار و دو بار بلکه ده‌ها بار بدون دغدغه و بدون نگاه به اقدامات و سیاست‌های ایرانهراسانه دشمنان به سرزمین آباء و اجدادی خود سفر کنید».

این دعوت در حالی است که به گفته سازمان‌های حقوق بشری، جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با بازداشت خودسرانه بسیاری از ایرانیان دوتابعیتی از آنان به عنوان گروگان در جهت پیشبرد مطالبات خود از کشورهای غربی استفاده کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی شد که دولت ابراهیم رئیسی، «برای تسهیل» امور ایرانیان در خارج از کشور «همه‌گونه تسهیلات کنسولی و امکانات برای تردد آسان و راحت» آنان به ایران فراهم کرده است.

دولت ابراهیم رئیسی که با مشکل درآمدهای مالی مواجه است، از ابتدای فعالیت خود از ایرانیان خارج از کشور خواسته که به‌ویژه سرمایه‌های اقتصادی خود را به ایران منتقل و در کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در ماه‌های اخیر، همزمان با اعتراضات سراسری ایران، بارها در شهرهای مختلف جهان علیه جمهوری اسلامی دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی این نظام شده‌اند.