وزیر دفاع ایران می‌گوید «۲۰۰ پهپاد راهبردی» تحویل ارتش شده است

پهپادهایی که وزیر دفاع جمهوری اسلامی می‌گوید تحویل ارتش شده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از تحویل بیش از «۲۰۰ پهپاد راهبردی» به ارتش ایران خبر داد.

محمدرضا قرایی آشتیانی روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین در مراسم تحویل این پهپادها گفت این تسلیحات مجهز به سیستم‌های جنگ الکترونیک و قابلیت حمل موشک هستند.

او گفت روند تحویل این تسلیحات به نیروهای مسلح ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که در این مراسم «انواع پهپادها، از جمله ابابیل-۵ و ابابیل-۴، آرش، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، سوییچ بلید، هما» و «پهپادهای دریاپایه و عمودپرواز با ماموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضد رادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین» به سازمان رزم ارتش ملحق شد.

بر اساس این گزارش، پهپادهای جدید تحویلی به ارتش به «موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های دورایستا و هواپایه هوشمند و سامانه جنگ الکترونیک» مجهز شده‌اند.

تحویل پهپادهای جدید به ارتش در حالی است که طی ماه‌های گذشته و با افشای تحویل صدها پهپاد انتحاری ایران به روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و اماکن مسکونی اوکراین، جمهوری اسلامی با انتقادهای گسترده جامعه جهانی مواجه شده است.

اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا و کانادا چند دور تحریم علیه نهادها و افراد ایرانی و خارجی دخیل در تامین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پهپاد در ایران اعمال کرده‌اند.