وزارت خارجه ایران:‌ پرواز از امارات به زودی از سر گرفته می‌شود

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت امارات برای ارائه مجوز پروازهای ایران «موافقت اصولی» کرده و «به‌زودی پروازهای مربوطه انجام خواهد گرفت».

آن طور که در گزارش خبرگزاری مهر آمده است، آقای موسوی به تاریخ مشخصی اشاره نکرده و دولت امارات نیز هنوز در این باره رسما اظهار نظر نکرده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا از طریق کسانی که به ایران سفر کرده‌اند، خطوط هواپیمایی امارات متحده عربی روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد کلیه پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کند.

به گفته کنسولگری ایران در دبی، این اقدام موجب «بلاتکلیفی، نگرانی و سرگردانی تعداد زیادی» از شهروندان ایرانی در این کشور شده است.

دولت امارات همچنین برای پرواز هواپیماهای بدون مسافر شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و کیش‌ایر به امارات که قصد بازگرداندن ایرانیان را داشتند، مجوز صادر نکرد.

در همین حال در شبکه‌های مجازی چندین ویدئو منتشر شده از سرگردانی مسافران ایرانی در چند فرودگاه از جمله فرودگاه دوبی و ازمیر در ترکیه.

ممنوعیت ورود شناورهای ایرانی به بنادر حاشیه خلیج فارس

از سوی دیگر محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفته است اغلب کشورهای جنوبی خلیج فارس از ورود شناورهای ایرانی به بنادر خود جلوگیری می‌کنند.

خبرگزاری فارس به نقل از او نوشت که کشورهای عمان و امارات و کویت برای جلوگیری از شیوع کرونا این ممنوعیت را اعمال کرده‌اند و دولت قطر پس از انجام معاینه اجازه ورود شناروهای ایرانی را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ورود کشتی‌ و شناور از مبداء ایران به عمان، ورود شناورهای سنتی به خور دوبی و تردد شناورهای مسافربری به مقصد بنادر امارات ممنوع شده است.

دولت امارات به ورود محدود شناورهای غیرتجاری «در صورت معاینه و نداشتن نشانه‌های بیماری کرونا» مجوز داده است.