جانشین فرمانده ناجا: مزرعه خشخاش نداریم، شقایق وحشی است

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا با تکذیب کشت خشخاش در ایران، گفته است: «طیف نوری خشخاش با شقایق وحشی نزدیک است و در برخی از رصدها این اشتباه بوجود می‌آید».

موضوع مزارع خشخاش در ایران را ۱۰ بهمن سال گذشته، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران مطرح کرد و در توییتی نوشت: «در پایش سطوح زیرکشت کشور توسط پژوهشگاه فضایی ایران، به مزرعه‌ای ۷۰ هکتاری در یکی از شهرهای کشور برخوردند که در آن خشخاش کشت می‌شود.»

این توییت با واکنش منفی پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران مواجه شد. یک روز پس از توییت وزیر ارتباطات، مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت این گزارش اشتباه است و «انگار پلیس خواب است، درحالی که ما اشراف اطلاعاتی خوبی داریم و چنین چیزی صحت ندارد.»

پس از این واکنش، وزیر ارتباطات، رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر را برای حضور در پژوهشگاه فضایی دعوت کرد و گفت گزارش وزارت ارتباطات، «دقیق و با جزییات» است.

با این حال، چند ماه پس از این ماجرا، یک مقام ارشد نیروی انتظامی دوباره این گزارش‌ها را اشتباه خوانده و گفته است: «در این خصوص صرفا نیروی انتظامی مرجع است.»

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرده است: «وزارت ارتباطات فقط تجهیزات لازم را در اختیار پلیس قرار می‌دهد اما نمی‌تواند از لحاظ کارشناسی نظر بدهد».