واکنش‌ها به خروج گزارشگر باسابقه صداوسیما از ایران

مزدک میرزایی از سال ۱۳۷۶ در صداوسیما به گزارش مسابقات فوتبال، مجریگری، تهیه‌کنندگی و مستندسازی پرداخت

رسانه‌ها در ایران از پیوستن مزدک میرزایی گزارشگر باسابقه فوتبال صداوسیما به شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا با تاکید بر این که میرزایی از چندی پیش «با اختلافاتی در صداوسیما مواجه شده بود» نوشت: «او بعد از قبول پیشنهاد یکی از شبکه‌های فارسی زبان، کوچ کرد و ایران را ترک کرد.»

روزنامه خبرورزشی هم نوشت: «محمد تقوی کارشناس فوتبال شبکه ایران اینترنشنال با تایید این خبر گفت میرزایی امروز از ساختمان این شبکه در لندن دیدن کرده.»

میرزایی که پدرش هم در پخش زنده مسابقات ورزشی صداوسیما فعالیت داشت، ۴۹ ساله است و از سال ۱۳۷۶ در صداوسیما به گزارش مسابقات فوتبال، مجریگری، تهیه‌کنندگی و مستندسازی پرداخت.

خودش در این باره به روزنامه جام جم که مطالبی هم از فوتبال خارجی برایشان می‌نوشت، گفته بود: «سه سال بعد از جواد خيابانی و یک سال بعد از عادل به جام‌ جم آمده‌ام.»

خبرآنلاین نوشته است: «میرزایی گفته بود برای سفر تفریحی با همسرش به ترکیه می‌رود. او قانونی از کشور خارج شده. مزدک دوست صمیمی فردوسی‌پور، رضا جاودانی و از همه بیشتر پیمان یوسفی است.»

روزنامه شهروند در گزارشی با تیتر «مزدک به لندن کوچ کرد؟» نوشته است: «شایعه‌ای که شاید هیچ کس باور نمی‌کرد و امیدواریم تکذیب شود.»

مازیار ناظمی مسئول روابط عمومی وزارت ورزش نوشته است: «در مورد رفتن میرزایی مطمئن نیستم... تا همین چند وقت پیش پیگیر ضبط برنامه برای آپارات بود.»

خروج گزارشگران ورزشی صداوسیما از ایران سابقه‌ای طولانی دارد. از حبیب روشن‌زاده گزارشگر محبوب پیش از انقلاب تا مجید وارث اولین مجری برنامه ورزش و مردم که در گزارش چندین رشته ورزشی تخصص دارد و در دهه ۶۰ تصمیم به مهاجرت گرفت.

سایت تابناک در گزارش خود نوشته است: «جدایی میرزایی در پی تغییرات شتاب‌زده‌ای در سیاستگذاری شبکه سه سیما است. برای مدت‌ها برنامه مشخصی به میرزایی سپرده نشده بود.»

خبرگزاری ایسنا هم می‌نویسد: «شایعه شده بود که فردوسی‌پور می‌رود، اما خودش تکذیب کرد. حالا نام میرزایی مطرح شده. شایعه‌ای که به احتمال زیاد خود مزدک یا یکی از مدیران ارشد تلویزیون آن را تکذیب خواهند کرد.»

با این حال، مدیران صداوسیما تاکنون حاضر نشده‌اند به تماس‌های خبرگزاری‌ها پاسخ بدهند. خود میرزایی هم تا این لحظه از تایید یا تکذیب آن خودداری کرده.

فرهاد عشوندی به نقل از یک گزارشگر صداوسیما در خبرآنلاین نوشت: «نه بابا، امکان ندارد، بین ما از همه ترسوتر مزدک است، امکان ندارد چنین کاری بکند.»

زهره سادات هاشمی از مجریان صداوسیما هم در اینستاگرام نوشت: «چند ماه قبل شنیدم مزدک کلاس زبان میره، می‌گفتن کاراش انجام شده برای کانادا. خوش به حال سازمان ما که مدیرانش قدر سرمایه‌های انسانیش رو می‌دونن.»