خطیب‌زاده می‌گوید هیات‌ها در وین از نخست‌وزیر اسرائیل دستور نمی‌گیرند

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل که خواستار توقف مذاکرات احیای برجام در وین شده است، گفت که هیات‌های مذاکره کننده از مقامات اسرائیل دستور نمی‌گیرند.

سعید خطیب‌زاده روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر در صفحه توئیتر خود نوشت: «با پیشرفت گفت‌وگوها در وین، رژیم اسرائیل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است».

او افزود: «تعجبی ندارد. رژیمی که پیداش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده، همواره از گفت‌وگو بیزار است».

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در چهارمین روز از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در وین با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داد که نفتالی بنت در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، خواستار توقف مذاکرات شده است.

آقای بنت در این تماس تلفنی با اشاره به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد به‌کارگیری سانتریفوژهای پیشرفته در سایت فردو در اطراف شهر قم گفت که ایران «با تاکتیک مذاکرات» مشغول «اخاذی هسته‌ای» است.

او همچنین تاکید کرده است که به جای مذاکره باید اقدامات سختگیرانه علیه ایران تشدید شود، اما سخنگوی وزارت خارجه ایران در انتهای توئیت خود نوشت: «هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر اسراییل دستور نخواهند گرفت».

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای در وین با هدف بازگشت کامل ایران و ایالات متحده به برجام پس از وقفه‌ای شش ماهه از روز هشتم آذر بار دیگر آغاز شد و انتظار می‌رود ظرف امروز یا فردا پایان یابد.

با استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر و گزارش رادیو فردا/س.ن/ک.ر