ایران می‌گوید سامانه هوشمند سوخت پس از حمله سایبری فعالیت خود را از سر گرفت

صف خودروها در مقابل یک پمپ بنزین پس از حمله سایبری روز چهارم آبان

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز سه‌شنبه ۱۱ آبان اعلام کرد اکنون «همه پمپ‌بنزین‌های کشور» به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند.‌

فاطمه کاهی افزود: فقط برخی جایگاه‌ها «در نقاط دورافتاده» باقی مانده که در تلاشیم تا سیستم ارتباطی آن‌ها را تغییر دهیم و از همین رو اتصال آن‌ها زمان‌بر شده است.

به گفته وی، اکنون همه جایگاه‌های سوخت کشور امکان عرضه بنزین یارانه‌ای را دارند و مردم می‌توانند با کارت سوخت خود بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت کنند.

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نیز همزمان اعلام کرده که اکنون چهار هزار جایگاه در کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند.

به‌گفته وی، از چهار هزار و ۶۰ جایگاه سوخت که پیش از حمله سایبری روز چهارم آبان در کشور فعال بود، اکنون چهار هزار جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند.

سامانه هوشمند سوخت در ایران روز چهارم آبان به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شد. برخی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی احتمال داده‌اند که این حمله ناشی از «نفوذ داخلی» باشد.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گفته که این اقدام برای «عصبانی کردن» مردم بود.

مسئولان وزارت نفت جمهوری اسلامی در ابتدا وعده دادند که مشکل را یک روزه حل می‌کنند، ولی هشت روز این مشکل ادامه داشت و هنوز هم ۶۰ جایگاه در ۱۱ استان به سامانه هوشمند متصل نشده‌اند.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر