ایران از توقیف یک کشتی حامل «۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» خبر داد

ارزان بودن سوخت در ایران یکی از دلایل اصلی قاچاق آن به خارج از مرزها عنوان می‌شود

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل «۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت گفت هفت خدمه این کشتی نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات در بازداشت به سر می‌برند.

او توضیح نداد که این کشتی خارجی با پرچم چه کشوری تردد می‌کرد و خدمه‌های بازداشت شده اتباع چه کشورهایی هستند.

ارزان بودن سوخت در ایران یکی از دلایل اصلی قاچاق آن به خارج از مرزها عنوان می‌شود. مقام‌های انتظامی و امنیتی در ماه‌های اخیر بر شدت مبارزه با این قاچاق افزوده و بازداشت‌هایی را در این زمینه چه در مرزهای خاکی و چه آبی انجام داده‌اند.

ایران طی هفته‌های گذشته از توقیف چند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق خبر داده است.

آخرین نمونه آن، توقیف یک «کشتی خارجی حامل ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» و بازداشت هشت خدمه‌ آن توسط سپاه پاسداران در چهارم اردیبهشت بود. همزمان، محمد نوذری فرمانده پایگاه مستقل امام علی نیروی دریایی سپاه چابهار از توقیف «سه محموله سوخت به میزان ۱۵۰ هزار لیتر» خبر داده بود.

سپاه پاسداران روز ۲۶ فروردین نیز از توقیف یک کشتی حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس خبر داده و گفته بود که هفت خدمه این کشتی بازداشت شده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم روز ۲۰ فروردین اعلام کرده بود که سپاه پاسداران یک کشتی خارجی «حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» را توقیف و ۱۱ خدمه خارجی آن را بازداشت کرده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری دانشجو و رادیو فردا/د.خ/ک.ر