تشکیل هیات ویژه رسیدگی به حکم ۱۰ ماه حبس و شلاق برای «دزد سه بسته بادام هندی»

به‌دنبال واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی به حکم سنگین ۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای فردی که «سه بسته بادام هندی» را از مغازه‌ای دزدیده بود، قوه قضائیه جمهوری اسلامی می‌گوید دستور تشکیل هیات ویژه‌ای را برای بررسی این پرونده داده است.

سعید نقدی، وکیل دادگستری، اول آبان‌ در توئیتی متن حکم محکومیت مردی ۴۵ ساله داری سه فرزند خردسال در قم، به اتهام سرقت سه بسته بادام هندی منتشر کرده و نسبت به عدم تناسب بین جرم و مجازات اظهار تاسف کرده بود.

این موضوع طی دو روز گذشته واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته است.

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه روز دوشنبه سوم آبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رئیس کل دادگستری استان قم «به محض اطلاع از صدور حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای فردی که بادام هندی را از مغازه‌ای به سرقت برده است، دستور تشکیل هیات ویژه‌ای را داده تا مسئله را از جنبه‌های مختلف بررسی نماید».

این اطلاعیه می‌گوید فرد محکوم در سال ۹۸ نیز به جرم سرقت، محکومیت یک سال حبس را داشته که به واسطه بازگرداندن مال سرقتی اجرای حکم او تعلیق شده بود.

قوه قضائیه در ادامه گفته که «با توجه به لزوم تناسب بین جرم و مجازات و ابعاد حقوقی این پرونده هیات مذکور تلاش خواهد کرد تا از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقلیل مجازات و کمک به محکوم این پرونده استفاده شود».

در این میان، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهور اسلامی، در واکنش به حکم یاد شده گفته است: «مردم در همه زمینه‌ها از ما انتظار عدالت دارند، نه فقط عدالت در صدور یک حکم».

با استفاده از گزارش خبرگزاری فارس و شبکه‌های اجتماعی/د.خ/ک.ر