خطیب‌زاده، حمایت آمریکا از مطالبات مردم ایران را «ذوق‌زدگیِ بیش‎ از حد» خواند

سعید خطیب‌زاده از آمریکا خواسته است تا به گفته او، «به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارد».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت آمریکا از ایستادگی معترضان ایرانی برای احقاق حقوق خود را «ذوق‌زدگیِ بیش از حد آمریکا» خواند.

سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در ادامه مدعی شد این «ذوق‌زدگی بیش از حد دولت آمریکا» نشان می‌دهد که از «مصون‌سازی و مردمی‌سازی اقتصاد ایران» نگران هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت این کشور از حق «تجمع‌های مسالمت‌‌آمیز» و «آزادی بیان» مردم ایران حمایت می‌کند.

ند پرایس، معترضان ایرانی را افرادی «شجاع» خواند که «برای دفاع از حقوق خود می‌ایستند» و گفت: «مردم ایران این حق را دارند که دولت خود را پاسخگو بدانند».

سخنگوی وزار خارجه ایران در واکنش به این توئیت، بر «مصمم بودن» دولت ابراهیم رئیسی برای خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها، جدا کردن اقتصاد ایران از دلار و «مصون‌سازی اقتصاد» خبر داد و گفت دولت موظف است که این مصون‌سازی را در حد نهایت خود انجام دهد.

آقای خطیب‌زاده از آمریکا خواسته است تا به گفته او، «به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارد».

ایران در روزهای اخیر صحنه اعتراض‌هایی در واکنش به افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی بوده است. مناطق غربی کشور بیشتر صحنه اعتراض‌ها بوده‌ است از جمله شهرهای ایذه و دزفول و اندیمشک در خوزستان، بروجرد و دورود در لرستان، جونقان و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد.

با استفاده از گزارش‌ ایسنا، رادیو فردا/د.خ/ک.ر