اعتصاب کارگران فولاد ۲۵ روزه شد: «فلسطین، سوریه/ عامل بدبختیه»

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،‌ اعضای خانواده شماری از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در راهپیمایی و تجمع روز سه‌شنبه شرکت داشتند

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز سه‌شنبه، ۱۳ آذرماه، به اعتصاب و اعتراض خود در اهواز ادامه دادند.

بر اساس فیلم‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در بیست و پنجمین روز از اعتصاب و نوزدهمین روز تجمع خود در اهواز شعار دادند: «کارگر زندانی آزاد باید گردد» و «کارگر هفت‌تپه آزاد باید گردد».

اشاره آنها به اسماعیل بخشی، ‌نماینده زندانی کارگران نیشکر هفت‌تپه، است که بیش از دو هفته از بازداشت او می‌گذرد.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنین شعار دادند: «کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است»، «ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم، می‌جنگیم»،‌ «ما کارگران آهنیم ریشه ظلمو می‌کنیم»، «نه تهدید نه زندان، دیگه فایده نداره» و «نصر من الله و فتحا قریب، مرگ بر این دولت مردم‌فریب».

آنها همچنین شعار دادند: «حسین حسین شعارشون، دزدی‌ها افتخارشون»،‌ «کلیدساز دروغگو کلید تدبیرت کو»، «کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «نه حاکم نه دولت، نیستن به فکر ملت» و «فلسطین سوریه، عامل بدبختیه».

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،‌ اعضای خانواده شماری از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در راهپیمایی و تجمع روز سه‌شنبه شرکت داشتند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواستار پرداخت سه ماه دستمزد معوقه و راه‌اندازی تولید در این مجتمع بزرگ صنعتی هستند.

پیش از این،‌ مقام‌های دولتی گفته بودند که دستمزد کارگران تا روز جمعه نهم آذر، پرداخت می‌شود، اما بر اساس فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، از جمله در کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، مرتضی اکبریان، یکی از نمایندگان کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، روز شنبه دهم آذر، در سخنرانی برای همکارانش اشاره کرد که سخنان مقام‌های دولتی در مورد پرداخت دو ماه از سه ماه دستمزد معوقه چهار هزار کارگر این مجتمع «دروغ» است و در عین حال، خبری از راه‌اندازی تولید در این واحد نیست.

وی بر ادامه اعتراض کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران تا پرداخت کامل دستمزدهای معوقه و راه‌اندازی تولید تاکید کرد.

خبرگزاری ایلنا هم روز یک‌شنبه به نقل از کارگران نوشت: «دو ماه حقوق معوقه فقط برای حدود ۱۲۰ تن از کارگران زیر دیپلم پرداخت شده است.»

عدم پرداخت دستمزدهای معوقه از سوی کارفرمایان در سالیان اخیر به یکی از مشکلات بزرگ کارگران در ایران تبدیل شده و اعتراض و اعتصاب کارگران را در مناطق مختلف ایران به همراه داشته است.

منابع: شبکه‌های اجتماعی،‌ اتحادیه آزاد کارگران ایران، رادیوفردا/ ر. ب./ ف. دو.