فرمانده سپاه در دیدار با وزیر دفاع عراق از گرفتن «انتقام خون» سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، در دیدار با وزیر دفاع عراق بار دیگر بر «قطعی» بودن «انتقام خون» قاسم سلیمانی تاکید کرد و مدعی شد که «خواست عمومی مردم عراق» بیرون کردن نیروهای آمریکایی از خاک این کشور است.

او افزود که پیگیری روند حقوقی کشته شدن سلیمانی و ابومهدی المهندس ربطی به «این انتقام» ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرمانده سپاه همچنین ادعا کرد که «عراقی‌ها نیز بی‌شک انتقام خون ابومهدی المهندس را خواهند گرفت».

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بامداد ۱۳ دی ۹۸ همراه با ابومهدی المهندس، از اعضای بلندپایه گروه حشد الشعبی، و هشت نفر دیگر هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در حمله پهپادی ارتش آمریکا کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، بلافاصله مسئولیت این حمله را پذیرفت و آن را اقدامی دفاعی در راستای حفاظت از پرسنل نیروهای ایالات متحده دانست.

فرمانده کل سپاه دو ماه پیش هم در آستانه سالگرد جنگ ایران و عراق با لحنی هشدارآمیز خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود، کسانی که «مستقیم و غیرمستقیم» در کشته شدن سلیمانی نقش داشته‌اند، باید منتظر «انتقام قطعی، جدی و واقعی» باشند.

سپاه پاسداران در ۱۸ دی ۹۸ در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی خبر داد که نیروهای نظامی ایالات متحده در آن حضور داشتند.