واکنش ایرنا به خبر «حذف فیزیکی» سرهنگ نیروی قدس به دست سپاه پاسداران

عکسی که از آگهی ترحیم این عضو نیروی قدس منتشر شده است

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره مرگ علی اسماعیل‌زاده، یک افسر نیروهای قدس سپاه در کرج، خبرگزاری دولتی ایرنا روز پنجشنبه ۱۲ خرداد به نقل از یک منبع آگاه خبر «ترور» این نیروی سپاه قدس را تکذیب کرد.

ایرنا به نقل از این منبع آگاه که نامی از او برده نشده نوشته است، «اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های معاند مبنی بر ترور» یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه «جنگ روانی و خبرسازی کذب» است.

با این حال ایرنا اذعان کرده است، سرهنگ پاسدار علی اسماعیل‌زاده در «روزهای گذشته» در «سانحه‌ای» در منزل مسکونی خود درگذشته است و علت «وقوع آن» در دست بررسی است.

ایرنا توضیح بیشتری در خصوص چگونگی این «سانحه» ارائه نکرده است.

بیشتر در این باره: وزارت خارجه ایران «عاملان» سوء قصد به جان سرهنگ سپاه را تهدید کرد

صابرین‌نیوز، از رسانه‌های نزدیک به نیروی قدس سپاه، نیز در این زمینه نوشته است، سرهنگ علی اسماعیل‌زاده بر اثر «سقوط از بالکن» منزل خود درگذشت.

صابرین نیوز با اشاره به شروع تحقیقات در این زمینه٬ افزوده است: «تاکنون ترور ایشان تایید نشده و علت فوت مشخص نیست. »

گزارش درباره مرگ سرهنگ علی اسماعیل زاده در حالی منتشر شده است که یک افسر ارشد دیگر نیروی قدس سپاه به نام حسن صیاد خدایی عصر روز یکشنبه، یکم خرداد، در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلامی در شرق تهران هنگام خروج از خانه‌اش با «پنج» گلوله دو موتورسوار کشته شد.

در همین زمینه ایران اینترنشنال به نقل از منابعی که نامی از آنها به میان نیاورده ، نوشته است که مرگ سرهنگ علی اسماعیل زاده با کشته شدن سرهنگ حسن صیاد خدایی ارتباط داشته است و اطلاعات سپاه در این زمینه تحقیقاتی انجام داده بود. طبق این گزارش به همین دلیل تصمیم به «حذف فیزیکی او با توسل به صحنه‌سازی خودکشی» گرفته شده بود.

حسن سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهم خرداد، در واکنش به کشته شدن سرهنگ حسن صیادخدایی، اسرائیل را مسئول قتل او معرفی کرد و وعده «انتقام» داد.

رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود، سرهنگ حسن صیاد خدایی را «از برنامه‌ریزان کشتن اسرائیلی‌ها و یهودیان و ضربه زدن به منافع یهودیان در برخی از نقاط جهان»‌ معرفی کردند.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک‌تایمز سه روز پس از این سوء قصد مسلحانه در تهران به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد که اسرائیل به اطلاع آمریکا رسانده که این کشور در کشته شدن حسن صیاد خدایی، افسر نیروی قدس سپاه پاسداران، دست داشته است.

با استفاده از ایرنا٬ ایران اینترنشنال٬ توییتر و رادیو فردا