افراد بالای ۶۰ سال در اسرائیل دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند

یک شهروند اسرائیلی به هنگام دریافت واکسن کرونا

اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که در راستای مقابله با موج سویه جدید کرونا، اومیکرون، دُز چهارم واکسن کرونا را به شهروندان بالای ۶۰ سال ارائه می‌کند.

یک هیئت کارشناسی وزارت بهداشت اسرائيل توصیه کرده است که دُز چهارم واکسن کرونا تزریق شود، توصیه‌ای که به سرعت از سوی نفتالی بنت، نخست وزیر آن کشور، مورد استقبال قرار گرفت.

نفتالی بنت از پیشنهاد این هیئت کارشناسی وزارت بهداشت اسرائیل به یک عنوان یک خبر «بزرگ» یاده کرده و گفته است، دُز چهارم واکسن کرونا، کمک خواهد کرد که بر موج اومیکرون که در سراسر جهان در حال گسترش است، غلبه کنیم.

رویترز می‌گوید، اگر چه این تصمیم را می‌بایست مقامات ارشد بهداشت اسرائیل تایید کنند٬ اما نفتالی بنت از اسرائیلی‌ها خواست که دُز چهارم را در اسرع وقت دریافت کنند.

او گفت، پیام من این است؛ وقت را تلف نکنید، بروید واکسن بزنید.

به گزارش رویترز، تصمیم به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، به دنبال شناسایی نخستین مورد از مرگ بر اثر ابتلا به اومیکرون در اسرائیل اتخاذ شده است.

یک بیمارستان اسرائیلی روز سه‌شنبه مرگ یک شهروند این کشور بر اثر ابتلا به اومیکرون را تایید کرد، اما گفت که این شهروند اسرائیلی پیش از ابتلا به این ویروس از بیماری‌های متعددی رنج می‌برده است.

این شهروند اسرائیل دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

وزارت بهداشت اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که حداقل ۳۴۰ مورد شناخته شده ابتلا به اومیکرون در اسرائیل وجود دارد.