حمایت سناتور جمهوریخواه از هشدار ترامپ به ایران در خصوص عراق

لیندسی گراهام

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه چهارشنبه به هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ایران واکنش نشان داده و از آن حمایت کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در همین روز ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن را متهم کرد که در حال طراحی «حمله‌ای غافلگیرانه» علیه نیروها و دارایی‌های آمریکا در عراق هستند و تهران را تهدید کرد که هزینه‌ای سنگین پرداخت خواهد کرد.

لیندسی گراهام در توییتی نوشته است: از هشدار رئیس جمهوری ترامپ به ایران که از طریق نیروهای نیابتی شیعه خود علیه نیروهای آمریکایی دست به حمله نزند، کاملا حمایت می‌کنم. اگر ایرانی‌ها دست به حمله‌ای علیه نیروهای ایالات متحده بزنند، همانطور که رئیس جمهوری اشاره کرد، آمریکا می‌بایست پاسخ مشابهی بدهد.

طی روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی از آماده شدن نظامیان آن کشور برای مقابله با نیروهای شیعی متحد ایران در عراق و بررسی طرح‌هایی در وزارت دفاع آمریکا برای عملیات در هفته‌های پیش رو خبر داده‌ بودند.

در همین حال، وزارت خارجه ایران نیز در مورد آن‌چه که «تحرکات نظامی» آمریکا در عراق خواند هشدار داد و پیامد آن را «بی‌ثباتی» و ایجاد «شرایط فاجعه‌بار» در منطقه پیش‌بینی کرد.