ابراز نگرانی درباره وضعیت زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در پی ابتلا به کرونا

زهرا رهنورد و میرحسین موسوی (عکس از آرشیو)

گزارش‌گران بدون مرز روز سه شنبه در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامت میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، و همسرش زهرا رهنورد، در پی ابتلای آنها به کرونا ابراز نگرانی کرده است.

وب‌سایت «کلمه»، روز یکشنبه گزارش کرد که نتیجه تست کرونای زهرا رهنورد و میرحسین موسوی مثبت اعلام شده است.

گزارشگران بدون مرز نوشته است: « این زوج که در دهه هفتاد زندگی خود بسر می‌برند افزون بر تحمل دشواری‌های بازداشت خانگی خودسرانه و غیر قانونی از بیماری‌های گوناگون از این میان نارسایی قلبی رنج می‌برند. »

گزارش‌گران بدون مرز تاکید کرده است، بر خلاف گفته‌های مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران به برخی از نهادهای سازمان ملل، میر حسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، به دلیل « عدم رعایت پروتکل های بهداشتی » و یا از سوی « دخترانشان» دچار بیماری کووید -۱۹ نشده‌اند.

این نهاد بین المللی تصریح کرده است، تنها کسانی که با آنها ارتباط مستمر دارند، زندانبان های آنها ، ماموران وزارت اطلاعات هستند که در بخشی از خانه آنها مستقر شده‌اند.

میرحسین موسوی و همسر او، زهرا رهنورد، از رهبران جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، موسوم به جنبش سبز، از حدود ده سال قبل در زندان خانگی به ‌سر می‌برند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸، پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد پیروز انتخابات اعلان شد به تقلب‌های روی‌داده اعتراض کردند و از بهمن ۸۸ همراه با همسرانشان بازداشت خانگی شدند. بازداشت فاطمه کروبی چند سال بعد خاتمه یافت.