اعضای ستاد انتخابات کشور منصوب شدند

علی اصغر احمدی، معاون سیاسی با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات منصوب شده است.

سخنگوی وزارت کشور ایران روز دوشنبه ششم دیماه گفته است، وزیر کشور اعضای ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی را منصوب کرده است.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار خواهند شد.

این در حالی است که سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ایران در گفت‌و‌گو با «ایلنا» تصریح کرده است: «مطابق قانون معتمدین پیشنهادی وزیر کشور جهت انتخاب اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حداکثر تا یازدهم اسفند معرفی می‌شوند.»

سخنگوی وزارت کشور ایران تصریح کرده است: «وزیر کشور در این احکام بر برنامه ریزی و انجام تمهیدات لازم به منظور برگزاری قانونمند و سالم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است.»

گزارش ها حاکی است که علی اصغر احمدی، معاون سیاسی با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات منصوب شده است.

طی روز‌ها اخیر گزارش‌هایی در خصوص احتمال تغییر در زمان ثبت نام از دواطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به دلیل همزمان با تعطیلات پایان سال و نوروز منتشر شده است.

علی پورعلی مطلق، دبیرستاد انتخابات وزارت کشور، روز یکشنبه درباره تغییر زمان ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا به ایسنا گفته بود: طبق قانون فعلی ثبت نام این انتخابات از ۳۰ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین سال ۹۶ در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نظر وزارت کشور و کمیسیون شورای مجلس تغییر زمان ثبت نام است. اکنون این طرح در دستور کار مجلس است و باید به صحن علنی بیاید. البته این طرح به خاطر برنامه ششم توسعه و بودجه به تاخیر افتاده است.

وی اضافه کرده بود: «اگر مجلس شورای اسلامی تصویب کند، ثبت نام به زمان جلوتری یعنی در اسفند ماه موکول می‌شود، تا زمانی که این طرح در مجلس تصویب نشود در تاریخ قبلی۳۰ اسفند تا ۶ فروردین ثبت نام انجام می‌شود.»

علی پورعلی مطلق همچنین در خصوص برگزاری انتخابات شورهای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صورت الکترونیکی گفته بود: ما در حال بررسی همه جوانب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی هستیم ولی تا امروز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی افزود: هنوز معلوم نیست در کدام حوزه‌ها و شهر‌ها انتخابات الکترونیکی برگزار شود. باید رایزنی‌های ما ادامه یابد تا نتیجه نهایی حاصل شود. البته وزارت کشور به صورت همزمان در حال مذاکره با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه الکترونیکی است. زیرا برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر و روستا به موافقت هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شورا‌ها و برای انتخابات ریاست جمهوری موافقت شواری نگهبان نیازمندیم.