شکست تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل قطر

از دور گروهی مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و مرحله مقدماتی برای راهیابی به المپیک ۲۰۱۶، تیم ملی فوتبال امید ایران با نتیجه دو بر یک مغلوب قطر شد.

این بازی در ورزشگاه جاسم بن‌‌حمد دوحه و در حضور بیش از ۱۱ هزار تماشاگر برگزار شد. با این نتیجه، قطر شش امتیازی شد و در صدر جدول ایستاد. ایران و سوریه با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

خاکپور سرمربی تیم امید با وجود برتری در بازی نخست، تیمش را با چند تغییر به میدان فرستاد. نیمکت نشینی ترابی و بکار گیری کنعانی‌زادگان در پست غیر تخصصی دفاع راست، از تغییراتی بود که انتقاد عادل فردوسی‌پور گزارشگر و امیر حاج رضایی کارشناس پخش زنده تلویزیونی این مسابقه را در پی داشت.

خط دفاعی ایران در این مسابقه بارها با تهدید مهاجمان قطری مواجه شد اما درخشش محمدرضا اخباری درون دروازه، از افزایش گل‌های میزبان ممانعت کرد.

در طرف مقابل هم ایران فرصت‌های متعددی از دست داد و حتی ضربه پنالتی نیز توسط کاپیتان روزبه چشمی از دست رفت. در دقیقه ۵۰ شوت مطهری از داخل محوطه جریمه به تیر دروازه قطر خورد.

احمد علاءالدین و عبدالکریم حسن گل‌های قطر را وارد دروازه ایران کردند. این تیم در دیدار نخست نیز با نتیجه ۳-۱ بر چین غلبه کرده بود.

تغییرات ایران در نیمه دوم، آهنگ هجومی‌اش را شدت بخشید اما برای رسیدن به گل و کاستن از سنگینی شکست، تا نودمین دقیقه انتظار کشید. چه بسا اگر ترابی از ابتدا در ترکیب ایران بود، نتیجه‌ای غیر از شکست ایران به ثبت می‌رسید.

در دقیقخ ۹۰ پاس زیبای همین بازیکن خوش‌آتیه با ضربه سر مقابل پای علی کریمی قرار گرفت تا بازیکن خوشفکر خط میانی ایران با هدفگیری دقیق، مهند را تسلیم کند.

سایت ورزش سه با اشاره به مشکلات فنی در ارنج تیم ایران نوشت: «خاکپور با وجود تجربیات زیاد در دوران بازی، هنوز مربی باتجربه‌ای محسوب نمی‌شود و شاید این اشتباهات از سوی وی طبیعی باشد.»

ژاوی ستاره پیشین بارسلونا، لادروپ ستاره سابق دانمارک و کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران در ورزشگاه حضور داشتند.

در روز آخر از مرحله گروهی، ایران به مصاف چین خواهد رفت که بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. قطر هم باید با سوریه بازی کند.

در ترکیب تیم امید ایران محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی، وحید حیدریه، علیرضا نقی‌زاده، علی کریمی، مهرداد محمدی (احسان پهلوان)، میلاد محمدی(مهدی ترابی)، ماهان رحمانی (میلاد کمندانی) و امیرارسلان مطهری بازی کردند.

هدایت تیم قطر به عهده «فلیکس سانچز باس» اسپانیایی است که پیشتر مسئولیت سرمربیگری تیم‌های ملی زیر ۱۹ سال، تیم ۲۰ ساله‌ها و تیم ۲۱ ساله‌های قطر نیز در اختیار او بود.

محمد خاکپور پس از این دیدار در نشست خبری گفت: سعی کردیم از بهترین بازیکنان استفاده کنیم و از سرعت‌شان سود ببریم اما متاسفانه شانس با ما یار نبود. قطر از چهار موقعیتش دو گل زد اما ما موقعیت‌های زیادی از دست دادیم.

سرمربی ایران یادآور شد که هنوز شانس صعود داریم و بازی بعدی خیلی مهم است. اگر تصور کنیم مسابقه بدون اشتباه برگزار شود در آن صورت شاهد هیچ گلی در مسابقات نخواهیم بود.

فیلیکس سانچز هم گفت: «ما مستحق برد بودیم اما صدرنشینی ما قطعی نشده و باید تلاش کنیم در بازی پایانی به عنوان تیم اول صعود کنیم. ابتدا کمی سردرگم بودیم اما هر چه از زمان بازی گذشت، شرایط ما بهتر بود. در صورتی که پنالتی ایران گل می‌شد شرایط بازی تغییر می‌کرد.»

تیم ملی امید ایران برای شکستن طلسم ۴۰ ساله و حضور در بازی‌های المپیک تلاش می‌کند. تیم‌های اول تا سوم رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا، سهمیه شرکت در المپیک ریودوژانیرو را دریافت خواهند کرد.