پرسپولیس: قربانی کینه‌ورزی فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش شده‌ایم

پرسپولیسی‌ها اخراج صادقی را تصمیمی اشتباه از سوی داور می‌دانستند و به شدت نسبت به تصمیم یدالله جهانبازی معترض بودند.

در جام حذفی فوتبال ایران، ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در وقت اضافه پرسپولیس با دو گل شکست خورد.

استقلال تهران توانست با حساب ۳-۱ فولاد را شکست دهد و راهی دور بعد شود. ابتدا اسماعیل شریفات دروازه تیم سابقش را باز کرد تا فولاد پیش بیافتد اما تیم قعرنشین لیگ بر‌تر، حتی در نیمه نخست هم گریزی از شکست نداشت و دو گل از میثم مجیدی و حنیف عمران‌زاده دریافت کرد. گل سوم را جابر انصاری در نیمه دوم زد.

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، روزبه چشمی، حنیف عمران‌زاده، جابر انصاری، پرو پجیچ (سجاد شهباززاده)، هرائر مکویان، میثم مجیدی، محسن کریمی (علیرضا رمضانی) و فرشید اسماعیلی (آرش برهانی) بازیکنانی بودند که پرویز مظلومی در برابر فولاد خوزستان به میدان فرستاد.

پرسپولیس که دروازه‌بان اصلی‌اش سوشا مکانی را به اختیار محرومیت در اختیار نداشت، ایمان صادقی را هم در جریان بازی به خاطر دریافت کارت قرمز از دست داد تا مرتضی قدیمی‌پور سنگربان سوم این تیم، درون دروازه بایستد.

پرسپولیسی‌ها اخراج صادقی را تصمیمی اشتباه از سوی داور می‌دانستند و به شدت نسبت به تصمیم یدالله جهانبازی معترض بودند.

خبرگزاری فارس نوشته آقای جهانبازی در پایان بازی که قصد داشت با اتومبیل شخصی از شهر خارج شود، برای جلوگیری از هر پیشامدی، توسط ماموران پلیس تا عوارضی خروجی شهر اصفهان همراهی شد!

برانکو ایوانکوویچ در پایان مسابقه گفت: «خیلی محترمانه می‌توانم بگویم داوران باید شرم کنند. شاید من دوباره جریمه شوم اما متاسفانه این داوری‌ها هواداران را از این ورزش جدا می‌کند. طبیعتاً بازیکنان هم از بازی جوانمردانه مایوس شده‌اند. ما یک چیز به بازیکنان یاد می‌دهیم اما آن‌ها چیز دیگری در زمین می‌بینند.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس هم گفت: «فدراسیون فوتبال به خاطر کینه‌ورزی با وزارت ورزش پرسپولیس را قربانی کرده‌. در فدراسیون، برنامه بلندمدت تغییر کرد تا تیمی که تحت رهبری وزارت ورزش است زمین بخورد. آن‌ها با وزیر مشکل شخصی دارند و من با اسنادی که دارم حرف‌هایم را ثابت می‌کنم.»

علی اکبر طاهری سابقه‌ای در ورزش ندارد و از سوی وزارت ورزش به سرپرستی پرسپولیس منصوب شده. طاهری به عنوان مدیر صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، برخی از کارمندان صندوق را با خود به پرسپولیس آورده.

او مدتی هم مشاور امور اقتصادی وزیر ورزش بود و به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس وقتی حمیدرضا سیاسی روانه زندان شد، او اداره امور باشگاه را در اختیار گرفت.

طاهری در مصاحبه با به خبرگزاری ایسنا یادآور شد: وزارت ورزش فقط به دنبال حق خود است اما فدراسیون‌نشین‌ها می‌خواهند پرسپولیس زمین بخورد. تا به حال هزاران نامه برای فدراسیون و شخص کفاشیان نوشته‌ام اما یک بار هم جواب نگرفتم.

پرسپولیس با ترکیب ایمان صادقی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، محمد انصاری، وحید حیدریه، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محسن مسلمان (مرتضی قدیمی‌پور) و جری بنگسون به میدان رفت اما با گل‌های مرتضی تبریزی و رضا شکاری ۱۷ ساله مغلوب شاگردان یحیی گل‌محمدی شد.

ذوب آهن در دور نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار سپاهان با راه آهن خواهد رفت تا تیم پیروز راهی مرحله نهایی شود. نفت تهران و استقلال هم باید در یک چهارم نهایی با هم بازی کنند تا تیم بر‌تر در نیمه نهایی حریف تراکتورسازی تبریز شود. تراکتورسازی برای راهیابی به این مرحله موفق شد سایپا را از پیش رو بردارد.