هشدار امير ارجمند نسبت به وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد

پس از آن که احترام السادت نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد، نسبت به وضعيت جسمی ميرحسين موسوی و دخترش به شدت ابراز نگرانی کرد، اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، به ردايو فردا گفته است: اين موضوع مسئوليت بسيار جدی برای مقام های قضايی ايران به دنبال دارد و بايد نسبت به وضعيت آقای موسوی و خانم رهنورد هشدار داد.

احترام السادات نواب صفوی، در گفت وگويی با سايت «کلمه» که روز چهارشنبه منتشر شد در خصوص وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد گفته بود: «نسبت به ملاقات‌های اخير، دفعه آخر متوجه رنگ پريدگی و لاغری شديد و ناگهانی دختر و دامادم شدم. تغيير ناگهانی ظاهری آنها و رنگ کاهی پوست و از دست دادن وزنشان به شدت نگران کننده است».

اردشير امير ارجمند در واکنش به نگرانی احترام السادت نواب صفوی روز پنجشنبه به راديو فردا گفت: «داشتن اطلاعات دقيق، مستلزم انجام آزمايش‌های پزشکی است که اين آزمايش‌ها نيز توسط پزشکان مورد اعتماد حکومت صورت می‌گيرد.»

وی اضافه کرد: «به هر حال، اين موضوع، مسئوليت بسيار جدی و سنگينی برای مقام‌های قضايی ايران و تمام آنهايی که در اين وضعيت غيرقانونی دست داشته‌اند، به دنبال دارد و بايد نسبت به وضعيت آقای موسوی و خانم رهنورد هشدار داد، چرا که اين موضوع، مايه دلمشغولی و نگرانی شديد مردم ايران و همه فعالان جنبش سبز است و همچنين حساسيت زيادی را در جامعه بين‌المللی بر می‌انگيزد.»

اردشير امير ارجمند همچنين گفته است: «مقام‌های ايرانی بايد متوجه باشند که نمی‌توانند هر رفتاری را که تمايل دارند، انجام دهند. ما خواستار آن هستيم که آقای موسوی و خانم رهنورد تحت مراقبت‌های پزشکی مشخص و آنگونه که خودشان تمايل دارند، قرار بگيرند.»

احترام السادات نواب صفوی گفته بود که خانواده ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد خواستار پيگيری پزشکی اين دو شده‌اند ولی ماموران امنيتی جمهوری اسلامی گفته‌اند: «خودمان دکتر داريم و پيگيری می‌کنيم.»

مادر زهرا رهنورد تاکيد کرده است تا زمانی که پزشکانی از طرف خانواده ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد آنها را معاينه نکنند، «نگرانی» همچنان باقی است.

احترام السادات نواب صفوی همچنين گفته بود: «نکته نگران‌کننده اين است که دامادم ( مهندس موسوی) پيش از اين گفته بود که تنها در يک بيمارستان رسمی حاضر به انجام چکاپ است. يک بار هم اوايل حصر ظاهرا خواسته‌اند پزشک بياورند که دخترم گفته بوده در همان بيمارستان ويزيت بشود و اگرنه راضی نمی‌شوم… اينها برای من نگرانی می‌آورد. روزهای سختی است.»

فاطمه کروبی، زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ماه سال گذشته و پس از برگزاری راهپيمايی اعتراضی در اين روز در بازداشت خانگی به سر می‌برند و کليه ارتباطات ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با دنيای بيرون قطع شده است.

حکم قضايی و علت زندانی شدنه موسوی و کروبی

اردشير امير ارجمند در بخش ديگری از گفت‌وگوی خود با راديو فردا بار ديگر از اين که مقامات رسمی جمهوری اسلامی تاکنون حاضر نشدن علت «زندانی» کردن ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان را مشخص کنند، انتقاد کرد.

مشاور ارشد ميرحسين موسوی گفت: «بارها تاکيد کرده‌ايم که اين مقام‌ها هيچ گونه مسئوليت رسمی را بر عهده نمی‌گيرند و تاکنون هيچيک از آنها به صورت رسمی حاضر نشده است که مشخص کند که علت زندانی شدن آقايان موسوی و کروبی و خانم‌ها رهنورد و کروبی چه بوده است و بازداشت آنها به موجب چه حکم قضايی و طی چه فرايند قضايی اتفاق افتاده است و حقوق آنها چه هست؟»

اردشير امير ارجمند همچنين گفته است: «رفتاری که با اعضای خانواده آنها می‌شود، غيرقابل قبول است. محدوديت‌های شديدی که برای اعضای خانواده آنها ايجاد می‌شود، غيرقابل توجيه است و آنچه که اتفاق می‌افتد، بی‌قانونی صرف است و همانند بسياری از مواردی است که مقام‌های رسمی کشور حاضر به پاسخگويی در مورد آنها نبودند و نيستند و فرافکنی می‌کنند»

احترام السادات نواب صفوی نيز در مصاحبه با «کلمه» از رفتار ماموران امنيتی جمهوری اسلامی با فرزندان زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی، انتقاد کرده بود.

وی همچنين در خصوص وضعيت ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد گفته بود: وضعيت آنها «حبس و حصر» نيست بلکه «دقيقا آدم ربايی» است.