الهام: فيلم «۳۰۰» تهاجم فرهنگی است

غلامحسين الهام سخنگوی دولت جمهوری اسلامی می گوید فيلم «۳۰۰» بخشی از تهاجم فرهنگی علیه ایران است


غلامحسين الهام سخنگوی دولت جمهوری اسلامی در واکنش به فيلم «۳۰۰» روز سه شنبه بیست و دوم اسفندماه گفت اين فيلم در «راستای تهاجم گسترده فرهنگی عليه ايران است».


غلامحسين الهام درآخرين مصاحبه‌ مطبوعاتی خود در سال ۸۵ درباره فيلم« ۳۰۰ » افزود:« آنها بخشی از تهاجم فرهنگی خود را در قالب تحريف فرهنگی دنبال می‌کنند. آنها فرهنگ کشورها را تحريف می‌کنند و زير سوال می‌برند و توهين می‌کنند. مطمئنا اين امر را هيچ ملتی نمی‌پذيرد و اين رفتار ناشی از رفتار دشمنانه‌ی اين افراد و جنگ روانی و فرهنگی آنهاست.»


ما بايد بنيان‌های فرهنگی‌مان را تقويت و آن‌ها را بيشتر معرفی کنيم. بايد فرهنگ واقعی اين ملت به وسيله‌ی هنرمندان معرفی و تبيين شود. هنرمندان و جوانان بايد جلو اين تحريف‌ها بايستند
غلامحسین الهام

فيلم «۳۰۰» گوشه هايی از نبرد سه روزه ترموبيل بين لشکرايران و ۳۰۰ تن از سربازان يونان باستان را نشان می دهد. اين فيلم برگرفته از داستان مصور کتابی از «فرانک ميلر» است. اين فيلم از روزجمعه در سينماهای آمريکا وجهان به نمايش درآمده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایسنا، غلامحسين الهام از هنرمندان ايران درخواست کرد تا دربرابر اين تحريف ها بايستند. او گفت: «ما بايد بنيان‌های فرهنگی‌مان را تقويت و آن‌ها را بيشتر معرفی کنيم. بايد فرهنگ واقعی اين ملت به وسيله‌ی هنرمندان معرفی و تبيين شود. هنرمندان و جوانان بايد جلو اين تحريف‌ها بايستند.»


در اين فيلم چهره برخی شخصيت های ايرانی فيلم، شباهتی به چهره يک انسان ندارد و بيشتر شبيه شخصيت های خونخوار فيلم های علمی - تخيلی است.


بسياری از ايرانيان مقيم خارج از کشور، پيش از نمايش عمومی فيلم، با تماشای صحنه هايی از تبليغات اين فيلم در سينماها با توجه به آنچه «اشتباهات تاريخی» خوانده اند، با گردآوری امضا به استوديوی پخش اين فيلم، «وارنر برادرز»، اعتراض کردند.


بمب گوگلی


جمعی از ايرانيان نيز از طریق اينترنت در تلاشند تا با ساختن يک «بمب گوگلی»، پيام «تحريف آميز بودن داستان فيلم» را به گوش بسياری برسانند.


برای اين کار، وب سايتی نيز ساخته شده تا اطلاعات کافی درباره ابعاد «ضد ايرانی» اين فيلم در آن قرار بگيرد. ايرانيان معترض می توانند با لينک دادن به اين صفحه، امتياز آن را در متور جسنجوی گوگل که محبوب ترين موتور جستجوی اينترنتی جهان است، بالا ببرند.


در صورت موفقيت اين حرکت جمعی، زمانی که کاربران سراسر جهان، عنوان اين فيلم را در گوگل، جستجو کنند، پيش از هر چيز با وب سايتی رو به رو می شوند که در آن، ابعاد مختلف اعتراض ايرانيان به چشم خواهد خورد.