کناره گیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، در سومین تغییر در کابینه خود طی حکمی سید امیرمنصور برقعی را به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس روز چهارشنبه ،24 آبان ،آقای احمدی نژاد از فرهاد رهبر در خواست کرده بود از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کناره گیری کند. در ساعات اولیه انتشار خبر کناره گیری، روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربا تکذیب خبر استعفای رییس این سازمان اعلام کرد که فرهاد رهبر از سمت خود استعفا نداده و در آینده نیز استعفا نخواهد داد.


از سوی دیگردر حالی که استعفا و یا برکناری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هاله ای از ابهام قرار داشت، فرهاد رهبر در گفت وگوی کوتاه با خبرگزاری مهر و در پاسخ به این پرسش که آیا شما از ریاست سازمان مدیریت استعفا کرده اید؟ گفت:" با تفاهمی که با رییس جمهورشد، من کنار رفتم".


سید امیرمنصوربرقعی معاون برنامه ریزی و نظارت وزارت نیرو و دارای مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه علم صعنت است. برقعی سابقه فعالیت در سپاه پاسداران و حضور در لبنان را دارد. او همچنین مدتی مسئولیت "سپاه سد " را برعهده داشته است. برقعی و احمدی نژاد در اوایل انقلاب عضو دانجمن اسلامی دانشگاه علم صنعت بوده اند.


به گزارش خبرگزاری مهر فرهاد رهبر ،استاد اقتصاد دانشگاه تهران ومعاون سابق اقتصادی وزارت اطلاعات، از پذیرش پست جدید معاونت رییس جمهوری در امور راهبردی اصل 44 قانون اساسی سرباز زده است.


رویارویی و اختلاف نظرفرهاد رهبر، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، با رییس جمهور و اعضای کابینه اوپس از دیدار با محمد خاتمی ،رییس جمهور سابق، رقم خورد. همچنین فرهاد رهبر به رویکرد رییس جمهور در تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، الحاق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانی به استانداری ها، اعتراض کرده و خواستار توقف آن بود. در همین راستا پیش ار این سه تن از معاونان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استعفا کردند.


در اوج چالش فرهاد رهبرو محمود احمدی نژاد ، فرهاد رهبر با نوشتن نامه ای به رییس جمهور به طرح او برای تغییر ساختار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی به شدت اعتراض کرده و خواستار توقف آن شده بود. رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرده بود با واگذاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها به استانداری ها نقش این سازمان در مدیریت کلان اقتصادی ایران خنثی و بی اثر می شود.