اعتراض به حضور شمشيربازان آمريکايی در ايران

حضور پنج ورزشکار امريکايی در مسابقه های جايزه بزرگ شممشير بازی در کيش با اعتراض مقام های فدارسیون شمشیربازی مواجه شد

حضور پنج ورزشکار آمريکايی در مسابقه های جايزه بزرگ شمشير بازی در کيش با اعتراض عضو هيات رييسه فدراسيون شمشير بازی جمهوری اسلامی رو به رو شد.


۵۳شمشيرباز از جمله ۲۰ ورزشکا رايرانی دربخش اسلحه اپه و ۸۶ شمشيرباز از جمله ۱۷ ايرانی در قسمت اسلحه سابر دراين مسابقه ها شرکت دارند.


حضورتيم کشوری که از لحاظ سياسی با ما در حال تخاصم است، در مسابقات کشورمان به صلاح نيست
عضو هیات رییسه فدارسیون شمشیر بازی

حسين کلغانی مقدم در گفت و گو با خبرگزاری دانشجويان ايران با اعلام اين که نبايد برای امريکايی ها فرش قرمز پهن کرد، افزود :«حضورتيم کشوری که از لحاظ سياسی با ما در حال تخاصم است، در مسابقات کشورمان به صلاح نيست».


عضو هيات رييسه فدراسيون شمشيربازی و رييس هيات شمشيربازی استان تهران اظهار کرد: «جزيره کيش از لحاظ اقتصادی آزاد است نه از لحاظ سياسی .چرا آمريکا را دعوت می کنيم که با قهرمانی پرچم کشورشان در ايران بالا برود و سرود ملی آنها پخش شود».


پخش نشدن شمشير بازی از صدا وسيمای جمهوری


فضل الله باقرزاده، رييس فدراسيون شمشير بازی نيز ضمن انتقاد از پخش نشدن رقابت های جام جهانی شمشير بازی جايزه بزرگ از صدا و سيمای جمهوری اسلامی، در گفت و گو با ايسنا مخالفتش را با گفته عضو هيات رييسه فدراسيون اعلام کرد.


اوگفت: «اين جا صحنه ورزش است و مسابقات نيز در سطح بالايی برگزار می شود، در اين مسابقات علاوه بر آمريکا تيم های ايتاليا، فرانسه، کانادا و انگلستان نيزحضور دارند. که اگر می خواستيم مشکلات با هر کدام از اين کشورها را مورد نظر قرار دهيم، نمی بايست جام جهانی را برگزار می کرد».


در اين مسابقه ها ۲۳ کشور خارجی حضور دارند و تنها کشوری که اعلام آمادگی کرد و نيامد، ترکمنستان بود.


خبر گزاری جمهوری اسلامی به عنوان حاشيه ای بر اين پيکارها نوشته است : «پنج ورزشکارآمريکايی به همراه ورزشکاران برخی ازکشورهای ديگر مستقيما به جزيره کيش آمدند تا بحث رواديد و..نداشته باشند».


پيش از آمدن امريکايی ها به اين مسابقه ها عنوان شده بود که تلاش خواهد شد ازاين گروه ورزشی انگشت نگاری نشود.


ويليامز کمی فارسی می داند


خبرگزاری ايسنا و فارس پوشش گسترده تری نسبت به سايرخبر گزاری های ايرانی از اين رقابت ها دارند . در گفت و گوی کوتاه ايسنا با سرمربی اوکراينی اين تيم و شمشير بازان امريکايی، به خاطره خوش همه آنان از اين سفر، مهمان نوازی ايرانيان و زيبايی جزيره کيش اشاره شده است و جملگی آرزوی عادی شدن رابطه سياسی ايران با امريکا را داشته اند .


اين خبرگزاری ضمن آن که ياد آورشده است يکی از شمشير بازان به نام ويليامز، با داشتن بستگان ايرانی، کمی فارسی می داند، از قول آنان می نويسد که با سياست های بوش مخالف هستند .


خبرگزاری فارس با عنوان « بازتاب گسترده حضور شمشير بازان امريکايی در کيش»، می نويسد : «نماينده های رسانه های داخلی و خارجی بيش ازهر چيز پيگير حضور شمشيربازان امريکايی در جزيره کيش هستند».