ابراز نگرانی اکبر گنجی از سیاست های دولت ایران

اکبر گنجی از سیاست خارجی دولت ایران انتقاد کرد وخواهان مذاکره مستقیم میان ایران وآمریکا شد

اکبر گنجی، نويسنده و روزنامه نگار در گفت وگو با راديو فردا از سياست خارجی جمهوری اسلامی و شیوه رویارویی با بحران های منطقه ای موجود شدیدا ابراز نگرانی کرد.


اکبر گنجی با اشاره به پيامد سياست های منطقه ای دولت جمهوری اسلامی ايران گفت:«دولت ايران با سياست های خود شرايطی را فراهم آورده و همه را نگران کرده است. اين سياست ها کشور را به سمت سوی رويارويی و فاجعه می برد».


اين موضع که ما نبايد با امريکا رابطه داشته باشيم کاملا نادرست است ما بايد با آمريکا گفت وگو کنيم چراکه بدون گفت وگو نمی توانيم مشکلاتمان را حل کنيم
اکبرگنجی

او افزود:« دولت ايران برای به دست آوردن رهبری کشور های عربی دست به برگزاری کنفرانس هولوکاست دست زد. اما اين کنفرانس منجر به شکل گيری اجماع کشور های غربی برعليه ايران شد».


آقای گنجی سياست دولت ايران را عاملی برای تنش و تحريک اهل تسنن ارزيابی کرد و گفت:« شيعيان هميشه در اقليت بوده اند اما سياست های دولت ايران باعث ايجاد احساس خطر نزد برادران اهل تسنن شده است».


وی سياست های هسته ای جمهوری اسلامی را نادرست ارزيابی کرد وگفت:«بمب اتم برای هيچ دولتی امنيت به همراه نخواهد آورد. اتحاد جماهير شوروی بمب اتم داشت. اما بمب اتم نه امنيتش را حفظ کرد و نه مانع از تجزيه اين کشور شد».


این فعال سیاسی در مورد واکنش ها و انتقادهای برخی از گروه ها و جناح های داخلی در ساختار سياسی ايران نسبت به سياست های خصمانه دولت ایران دربرابر جهان و چشم اندازاحتمال تغيير سياست خارجی حکومت ايران و اتخاذ سياست های ميانه روتربرای رفع خطرهای احتمالی پيش روی کشور گفت:«دردرجه نخست بايد در جهت تصحيح سياست های غلط گام برداشت».


او افزود: اين موضع که ما نبايد با امريکا رابطه داشته باشيم کاملا نادرست است. ما بايد با آمريکا گفت وگو کنيم چراکه بدون گفت وگو نمی توانيم مشکلاتمان را حل کنيم.


آقای گنجی تاکيد کرد: امروز در ايران نه تنها اصلاح طلبان بلکه بسياری از محافظه کاران با سياست ها کنونی دولت مخالف هستند.