«۸۵ درصد بازداشت شدگان طرح امنيت اجتماعی ۱۶ تا ۲۶ سال دارند»

نيروی انتظامی تاکنون از انتشار آمار برخورد با بدحجابی در شش ماه اول سالجاری خودداری کرده است،اما از يکشنبه گذشته طرح برخورد با بدحجابی زمستانی را به اجرا گذاشته است


به دنبال آغاز مرحله زمستانی مبارزه با بدحجابی، مسئولان نيروی انتظامی اعلام کردند که بر اساس آمار ۸۵ درصد دستگير شدگان در اين طرح ۱۶ تا ۲۶ ساله دارند و ۶۴ درصد از دختران و پسران بازداشت شده به اتهام بدحجابی نمازخوان بوده اند.


همايش امنيت اخلاقی در زادگاه احمدی نژاد


پنج شنبه بیست دوم آذرماه شهر گرمسار، زادگاه محمود احمدی نژاد ریيس جمهوری اسلامی شاهد برگزاری همايش ارتقاء امنيت اجتماعی و اخلاقی بود.


در اين همايش فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت که ۸۵ درصد از بازداشت شدگان در طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی طی ۶ ماه اول سال ۸۶ بين ۱۶ تا ۲۶ ساله بوده اند.


سرهنگ رضا حسينی در خصوص«طرح مبارزه با بدحجابی»نيز گقت«درموضوع بدحجابی‪ ۸۲ درصد دستگيرشدگان شانزده تا بیست وشش ‪ساله و مابقی در سنين بالاتر قرار دارند».


  • «بررسی‌های انجام شده از دستگيرشدگان طرح افزايش امنيت اخلاقی نشان داده که بيش از ۶۴ درصد آنها نمازخوان هستند».
فرمانده نيروی انتظامی استان تهران

خبرگزاری ايرنا،ارگان رسمی دولت که گزارش برگزاری اين همايش در زادگاه محمود احمدی نژاد را منتشر کرده، همچنين خبر داده که در زمينه آنچه مقام های دولتی آن را«اقلام ضد فرهنگی»می نامند و معمولا شامل فيلم و موسيقی غير مجاز می شود«۹۰ درصد دستگير شدگان در سنين ۱۶ تا ۲۶ سال قرار دارند و ۷۰ درصد بازداشت شدگان به علت تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره نيز در سنين ۱۶ تا ۲۶ سال قرار دارند».


اين خبرگزاری به نقل از شرکت کنندگان در اين همايش به دليل جوان بودن دستگير شدگان طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی ادعا کرده«دشمن روی نوجوانان و جوانان سرمايه‌گذاری کرده که مقابله با اين توطئه دشمن نيازمند همکاری همه دستگاه ها است».


علی‌اکبر علی‌اکبريان جانشين فرمانده انتظامی استان سمنان نيز در اين همايش با اشاره به تاکيد اخير علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خصوص مبارزه جدی با مظاهر بدحجابی و بی‌عفافی گفت«اهداف ذاتی اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی حفظ نسل جوان در مقابل تهديدات و حفظ دستاوردهای انقلاب است».


اواخر مهرماه سال جاری نيز رضا زارعی فرمانده نيروی انتظامی استان تهران، طی سخنانی در همايش بزرگ استانی«امنيت، پليس و اصناف»که در کرج، گفته بود«بررسی‌های انجام شده از دستگيرشدگان طرح افزايش امنيت اخلاقی نشان داده که بيش از ۶۴ درصد آنها نمازخوان هستند».


فرافکنی دولت


با گذشت ۹ ماه از آغاز طرح امنيت اجتماعی از سوی نيروی انتظامی و ابراز حمايت آآقای خامنه ای و محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی از طرح امنيت اجتماعی و برخورد با بدحجابی می گذرد، روز جمعه و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی سخنگوی دولت ادعا کرد که با بخش هايی از اين طرح مخالف است.


غلامحسين الهام به خبرگزاری ايسنا گفت«نبايد با ادبياتی که با متخلفان صحبت می کنند، مردم را مخاطب قرار دهند و اين گونه ادبيات بايد اصلاح شود. متخلف با مردم تفاوت دارد».


وی افزود«در جامعه ممکن است عده‌ی قليل،محدود و معدودی، هنجار شکن وجود داشته باشد، ولی اين ها که همه‌ مردم نيستند و بايد حساب مردم را از اين گونه افراد متفاوت دانست».


سخنگوی دولت در پاسخ به اين پرسش که«درحال حاضر شاهد اجرای طرح امنيت اجتماعی هستيم و در قالب اجرای اين طرح بعضا برخوردهايی در جامعه صورت می‌گيرد، اما مردم در برابر اين برخوردها به اين صحبت رييس‌جمهور در جريان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوری مبنی بر اين که مشکل اصلی ما پوشش جوانان نيست، اشاره می‌کنند، نظر دولت صراحتا در مورد اين طرح چيست؟» گفت«اين نکته روشن است که دولت مخالف اين گونه برخوردها با مردم،خصوصا جوانان ست و هيچ گونه تغييری در نگاه و سياست رييس جمهور به وجود نيامده است».


محمود احمدی نژاد پنج شنبه ۴ مرداد ماه گذشته با حضور در برنامه تلويزيونی«گفت وگوی ويژه»ضمن استقبال از عملياتی شدن طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی گفته بود«اين طرح به معنای تامين امنيت اجتماعی، يک چيز ضروری است».

غلامحسين الهام همچنين ادعا کرد که«نيروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌ها و تخلفات،به عنوان ضابط قضايی انجام وظيفه می‌کند و وقتی که ضابط قضايی می‌شود ارتباطی با دولت ندارد؛ چرا که ضابط قضايی زير نظر قوه قضاييه کار می‌کند و از نظر برخورد، تعيين حدود کار و تشخيص مصاديق مجرمانه همه‌ تابع قانون و نظارت قضايی است؛ از اين رو شکل رفتاری که پليس دارد و موضوع و محتوايی که به عنوان ضابط قضايی انجام می‌دهد، زير نظر قوه قضاييه است».


سخنگوی دولت در عين حال گفت«هيچ کس در پايبندی رييس جمهور به موازين شرع ترديدی ندارد و رييس‌جمهور و دولت بر رعايت اين موازين تاکيد دارند البته تعيين موارد و مصاديق غير شرعی با علماء است».


آقای الهام درحالی چنين ادعايی را مطرح کرده که اختيارات فرماندهی نيروی انتظامی که براساس قانون اساسی تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد در دولت آقای احمدی نژاد به مصطفی پورمحمدی وزير کشور تفويض شده است.


همچنين محمود احمدی نژاد پنج شنبه ۴ مرداد ماه گذشته با حضور در برنامه تلويزيونی«گفت وگوی ويژه»ضمن استقبال از عملياتی شدن طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی گفته بود«اين طرح به معنای تامين امنيت اجتماعی، يک چيز ضروری است».


رييس جمهوری اسلامی هدف طرح هايی چون «مبارزه با بدحجابی»،«طرح جمع آوری اراذل»، و ديگر طرح های ضربتی نيروی انتظامی در ماه های اخير را که تحت عنوان«طرح امنيت اجتماعی» اجرا می شود را«برخورد با اراذل واوباش» برشمرد و تاکيد کرد که «ريشه اين افراد بايد از جامعه کنده شود».


غلامعلی حداد عادل رييس مجلس شورای اسلامی و متحد آقای احمدی نژاد نيز چهارشنبه ۳مرداد ماه سالجاری گفت«طرح ارتقاء امنيت اجتماعی تا ريشه کنی رفتارهای ضد امنيتی بايد ادامه يابد».


«طرح های مقدس برای مقابله با آندولوسی کردن کشور»


احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، که از روحانيان تندرو به شمار می رود روز جمعه با اعلام حمايت کامل از اجرای طرح مبارزه با «بدحجابی زمستانی» از مبارزه با بدحجابی و طرح های ضربتی اخير نيروی انتظامی با عنوان»طرح های مقدس» نامبرد و ادعا کرد که«دشمن با گسترش فساد به دنبال آندولوسی کردن کشور است».


امام جمعه موقت تهران تاکيد کرد«طرح‌های مقدسی که در مسير عفاف و پاکسازی جامعه به کار می‌رود بايد تقويت شود اگر عده‌ای اين طرح‌ها را تقويت نمی‌کنند، حداقل به آن‌ها آسيب نرسانند».


به گفته ناظران اظهارات اخير سخنگوی دولت و ابراز نارضايی وی از طرح امنيت اجتماعی بيش از هر چيز ناشی از نگرانی دولت نسبت به تاثير نارضايی مردم از طرح های نيروی انتظامی در نتايج انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه آينده مربوط است.


نيروی انتظامی تاکنون از انتشار آمار برخورد با بدحجابی در شش ماه اول سالجاری خودداری کرده است،اما از يکشنبه گذشته طرح برخورد با بدحجابی زمستانی را به اجرا گذاشته است.