تيم واليبال پيکان قهرمان آسيا شد

تیم پیکان با شکست الاهلی قهرمان باشگاه های آسیا شد

تيم واليبال پيکان تهران قهرمان هجدهمين دوره پيکارهای قهرمانی باشگاه های آسيا در منامه بحرين شد. پيکان در مسابقه پايانی تيم الهلال عربستان را سه بر صفر شکست داد و برای دومين بار پياپی به مقام قهرمانی رسيد.


در مسابقه پايانی مردان پيکان در سه « ست » پی در پی حريف سعودی را ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ شکست دادند.


اين سومين قهرمانی پيکان در آسيا بود. اين تيم پيش از اين در سال های ‪ ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ هم به مقام قهرمانی باشگاه های آسيا دست يافته بود.


در مسابقه رده بندی تيم الاهلی قطر توانست تيم النجمه بحرين را سه بر صفر شکست دهد و به مقام سوم دست يابد.


دومين رويارويی با قهرمان عربستان


تيم پيکان در اين رقابت ها برای دومين بار با الهلال، قهرمان عربستان سعودی، رو به رو شد. در مرحله گروهی قهرمان باشگاه های واليبال ايران با برتری سه بر يک پيروز و سرگروه شده بود. الهلال به عنوان تيم دوم گروه به نيمه پايانی رسيد.


ر مرحله نيمه پايانی پيکان سه بر صفر تيم العربی قطر را شکست داد. پيکان در اين بازی با امير حسينی، محمد منصوری، محمد ترکاشوند، پيمان اکبری، محمد سليمانی و محمد موسوی بازی را آغاز کرد و در سه « ست » به تربيب ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر۱۴ و ۲۵ بر۲۲ به پيروزی دست يافت.


تيم قطری، که در گروه خود پس از تيم ميزبان دوم شده بود، در اين بازی از يک بازيکن استراليايی و يک بازيکن کامرونی استفاده کرد و مربی اين تيم عبدالقادر از الجزاير بود.


در مسابقه ديگر نيمه پايانی تيم الهلال در مسابقه با تيم النجمه از بحرين موفق شد تيم ميزبان را سه بر يک شکست دهد و با يک شکست از پيکان، راهی مسابقه پايانی و ديداری ديگر با نماينده ايران شود.


پيش از پايان اين دوره جام قهرمانی باشگاه های آسيا، صحبت ازاين بود که منامه آخرين ميزبان اين جام باشد و رقابت های واليبال باشگاهی قاره تعطيل شود. اما در پايان جلسه هيات رييسه کنفدراسيون واليبال آسيا به رياست ژی هونگ وی از چين تصميم گرفته شد که اين رقابت ها به عنوان انگيزه ای برای باشگاه های آسيايی به حيات خود ادامه دهد.


در شرايطی که واليبال آسيا سال ها در انحصار تيم های شرق قاره قرار داشت، صعود تيم ايران و سه تيم عربی حوزه خليج فارس نشان از بی ميلی و عدم توجه شرقی ها به اين مسابقه های باشگاهی دارد. در گذشته های دور واليبال کشورهای ژاپن، چين و کره جنوبی از قدرتهای مطرح واليبال جهان بودند.