بیمه لويدز پوشش محموله های نفتی برای ايران را محدود می کند

شرکت بيمه لويدز لندن اعلام کرده است در راستای رعايت تحريم های يکجانبه آمريکا عليه جمهوری اسلامی، پوشش بيمه ای خود را برای کشتی هايی که حامل مواد نفتی به مقصد ايران هستند محدود می کند.

باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا روز پنجشنبه قانون تحريم های فراگير عليه ايران را امضا کرد. این تحریم ها با هدف تحت فشار قرار دادن بخش های انرژی و بانکداری اجرا خواهند شد.

فايننشال تايمز گزارش داده است که بيمه لويدز لندن در جهت اطمينان از اين که اعضايش اين تحريم ها را رعايت خواهند کرد، این اقدامات را انجام خواهد داد.

شان مک گورن ،يک مقام بيمه لويدز ، نيز پيشترگفته بود که لويدز همواره تحريم ها را اجرا کرده است.

تحريم های تازه امريکا عليه ايران هر شرکت بين المللی را که بنزين و ديگر فرآورده های نفتی پالايش شده به ايران صادر کند تحريم می کند و شرکت های بين المللی که کالا و خدمات برای افزايش توليد بنزين به ايران بفروشند نيز تحريم خواهند شد. بر همين اساس دلالان نفتی و کسانی که در صادرات بنزين به ايران همکاری کنند نيز تحريم خواهند شد.

در همين زمينه خبرگزاری رويترز نيز گزارش داده است که نيل رابرتس، از نمايندگان کارگزاران بيمه لويدز لندن، گفته است هم اکنون موضع تحريم ها دربازار مطرح است و مساله کليدی هم همين است.

نيل رابرت گفته است که کارگزاران بازار را به دقت زير نظر دارند تا از اين طريق مساله تحريم ها رعایت شود.

شرکت بيمه لويدز، که در بازار حمل و نقل دريايی بسيار پرنفوذ است، در ۱۱ مارس امسال، ايران را در فهرست مناطق دارای ريسک بالا قرار داده است؛ با قرار گرفتن ايران در اين فهرست، در بيمه‌نامه کشتی‌هايی که تحت پوشش اين شرکت به ايران سفر می‌‌کنند، شرايط جنگی، تروريسم و خطرهايی از اين نوع قيد می‌شود و از اين رو هزينه بارگيری در بنادر ايران بيشتر خواهد شد.

قانون تحريم های ايران که پنجشنبه امضا شد از تحريم های قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل متحد و تحريم های يکجانبه اتحاديه اروپا عليه جمهوری اسلامی فراتر رفته و شرکت های خارجی طرف قرارداد با ايران را مجازات خواهد کرد.

تحریم ها های تازه آمريکا علیه ایران ، سرمايه‌گذاری در حوزه نفت و گاز، صادرات بنزين و فرآورده های نفتی به ايران و شرکت های مرتبط با سپاه پاسداران را هدف گرفته و شرکت ها و موسساتی که بر خلاف آن عمل کنند، با قطع رابطه با بازار آمريکا مواجه خواهند شد.