دفتر روحانی: گمانه‌زنی‌ها درباره کابينه دولت يازدهم صحت ندارد

به دنبال انتشار گمانه‌زنی‌هایی در خصوص اعضای احتمالی کابينه دولت یازدهم، دفتر اطلاع‌رسانی رئيس جمهور منتخب گفته است که هنوز هيچ يک از اعضای کابينه مشخض نشده‌اند.

دفتر امور رسانه‌های دفتر رئيس‌جمهور منتخب جمعه ۳۱ خردادماه در بيانيه‌ای گفته است که گمانه‌زنی‌ها و پيش‌بينی‌های منتشر شده در مورد اعضای کابينه يازدهم و همچنين کارگروه‌ها و کميته‌های مشورتی صحت ندارد و شايعه است.

این دفتر تصريح کرده است: طبيعتا پس از هر انتخاباتی گمانه‌زنی‌ها و پيش‌بينی‌ها توسط اشخاص و رسانه‌ها صورت می‌پذيرد و بعضا به شکل شايعه گسترش می‌يابد.

در همين زمينه به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمدرضا نعمت زاده، رئيس ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفته است: تاکنون حسن روحانی نام هيچکدام از اعضای کابينه خود را اعلام نکرده است.

رئيس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خصوص انتشار اسامی وزرای کابينه يازدهم در برخی سايت‌ها خبری گفته است: اينها نظرات شخصی است و دکتر روحانی هنوز هيچ اسمی را مشخص نکرده است.

يک هفته پس از پيروزی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری،‌ روزنامه‌ها و وب‌سايت‌های خبری فهرست‌های مختلفی از اعضای احتمالی کابينه يازدهم را منتشر کرده‌اند.

در همين حالی «يک منبع نزديک» به حسن روحانی نيز در گفت‌و ‌گو با خبرگزاری فارس اين گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و گفته است که تاکنون با هيچ‌کس در اين زمينه صحبتی نشده است.

اين «منبع نزديک» ولی از انجام «بررسی‌ها و مطالعاتی در چارچوب‌های مختلف برای انتخاب کابينه آينده» خبر داده است.

اين در حالی است که برخی از سايت‌ها از تشکيل کميسيون‌های ويژه از سوی رئيس جمهور منتخب برای رايزنی و ارائه مشاوره در زمينه انتخاب اعضای کابينه خبر داده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حسن روحانی سه کميسيون اقتصادی به رياست محمدباقر نوبخت، کميسيون سياسی-امنيتی به رياست علی يونسی و کميسيون فرهنگی - اجتماعی به رياست صالحی اميری را مامور رايزنی و بررسی برنامه‌ها و افراد پيشنهادی جهت هر وزارتخانه کرده است.

ترکان: قصد وزير شدن ندارم

اکبر ترکان، قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی، نيز گفته است قصد ندارد که در کابينه يازدهم حضور داشته باشد.

به گزارش وب سايت «تسنيم»،‌ اکبر ترکان گفته است: «تمام تلاشم اين است که کمک‌کننده دولت آقای دکتر روحانی باشم و قصد وزير شدن ندارم.»

در همين حال، قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی از انتخاب محمدباقر نوبخت به‌عنوان نماينده رئيس جمهور منتخب برای ايجاد تعامل بيشتر با مجلس خبر داده است.

اکبر ترکان اين اقدام را در راستای «ايجاد ارتباط و تعامل بيشتر بين دولت آينده با مجلس نهم» دانسته است.