احتمال «بررسی مجدد صلاحيت» حسن روحانی توسط شورای نگهبان

خبرگزاری های مهر و فارس به نقل از منابعی که نام آنها ذکر نشده روز يکشنبه ۱۹ خردادماه گزارش داده اند که شورای نگهبان در جلسه روز دوشنبه صلاحيت حسن روحانی، يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

البته خبرگزاری فارس ساعتی پس از انتشار مطالب خود در این مورد، همه آن‌ها را از وب‌سایت خود حذف کرد.

خبرگزاری مهر و فارس نام و مقام منابع خود را ذکر نکرده اند.

خبرگزاری فارس در خبر خود پیش از آنکه از وب سایتش حدف شود، به نقل از اين منبع دليل بررسی مجدد صلاحيت حسن روحانی را « اظهارات ضد امنيتی و غيرقانونی» وی بيان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس اين منبع همچنين گفته است: «حمايت از سران فتنه در جلسات سخنرانی، افشای اطلاعات نظام و حرکات ضد امنيتی همچون همايش حاميان روحانی در جماران از جمله مواردی است که شورای نگهبان تصميم دارد تا به اين دلايل صلاحيت اين کانديدا را مجددا مورد بررسی قرار دهد.»

اين منبع آگاه اضافه کرده است:‌ همچنين حرکات خيابانی مانند همايش ورزشگاه شيرودی از ديگر مواردی است که شورای نگهبان تصميم گرفت تا صلاحيت اين کانديدا را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

در همين زمينه، خبرگزاری مهر دلايل بررسی مجدد صلاحيت حسن روحانی را مواردی مانند شعارها و اظهارات هواداران وی در همايش‌های انتخاباتی به خصوص همايش عصر شنبه در ورزشگاه شيرودی تهران و هم‌چنين اقدامات ستاد انتخاباتی وی در تاييد آنچه که اقدامات ساختارشکنانه در برنامه های انتخاباتی عنوان شده، برشمرده است.

خبرگزاری مهر می گويد، شورای نگهبان به رسانه ها اعلام کرده است که عباسعلی کدخدايی، سخنگوی اين شورا پيش از ظهر دوشنبه قرار است نشست خبری داشته باشد.

هرچند این منابع به طور مشخص توضیحی در خصوص «اظهارات ضد امنیتی» حسن روحانی نداده اند، اما حسن روحانی با محمد قالیباف، شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری،‌ در سومین مناظره تلویزیونی در روز جمعه بر سر صدور مجوز برای تجمع دانشجویان در سال ۱۳۸۲ جدل لفظی داشت.

در همین زمینه، درگیری لفظی علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی بر سر برنامه هسته ای ایران به بیان نکات تازه ای در خصوص کارشکنی ها دولت در جلوگیری از دستیابی به توافقی بر سر برنامه هسته ای ایران منجر شد.

این در حالی است که مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح و رييس ستاد تبليغات دفاعی ایران، نیز روز يکشنبه هشدار داد که با نامزدهای انتخابات رياست جمهوری که اظهار نظرهای «امنيتی و دفاعی» غيرصحيح ارائه کرده و يا سياه نمايی کنند بعد از انتخابات برخورد خواهد شد.