جبهه النصره کشته شدن رهبر خود را تکذیب کرد

در حالی که تلويزيون دولتی سوريه روز جمعه سوم آبان از کشته شدن ابو محمد الجولانی رهبر جبهه النصره، گروه اسلامگرای مرتبط با القاعده خبر داده بود، این گروه در بیانیه ای کشته شدن رهبر خود را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جبهه النصره ساعاتی پس از انتشار خبر کشته شدن ابومحمد الجولانی در یکی از شبکه های دولتی سوریه در بیانیه این خبر را تکذیب کرده و می گوید، ابومحمد الجولانی در «سلامت کامل» بسر می برد

تلويزيون دولتی سوريه اعلام کرده بود که ابو محمد الجولانی، در جريان درگيری بين نيروهای دولتی و مخالفان مسلح بشار اسد در استان لاذقيه در غرب سوريه کشته شده است.

تلويزيون دولتی سوريه جزييات بيشتری از چگونگی و زمان کشته شدن ابو محمد الجولانی ارائه نکرده بود.

پیش از انتشار تکذیبیه جبهه النصره، گروه ديدبان حقوق بشر سوريه، که مرکز آن در لندن است،‌ اعلام کرده بود، فعالان سوری با رهبران جبهه النصره در استان لاذقيه و استان دير الزور در خصوص خبر کشته شدن ابو محمد الجولانی تماس گرفته اند و انها خبر کشته شدن رهبر جبهه النصره را تکذيب کرده اند.

در همين حال يک از فرماندهان گروه های مخالف حکومت بشار اسد در نزديکی دمشق به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته بود که فکر می کند ابو محمد الجولانی« زنده و سالم است.»

به گزارش خبر آسوشيتدپرس در حالی اين خبر منتشر شده است که نيروهای دولتی طی چند روز اخير ضربات سنگين به مخالفان مسلح در جبهه های مختلف وارد کرده اند. منابع دولتی سوريه می گويند، دست کم ۴۰ نفر از نيروهای گروه «جبهه النصره» روز جمعه در جريان کمين نيروهای دولتی کشته شده اند.

طبق اين گزارش نيروهای دولتی با همراهی نيروهای حزب الله توانسته اند يک بزرگراه که دمشق را به اين شرق اين کشور متصل می کند از کنترل نيروهای مسلح مخالف حکومت خارج کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ گفته می شود، ابو محمد الجولانی اخيرا در بين نيروهای مسلح مخالف در حومه دمشق حضور داشته است، اما احتمالا به دنبال نفوذ نيروهای مخالف به استان لاذقيه وی به اين منطقه رفته باشد.

جبهه النصره در فهرست گروه های تروريستی آمريکا قرار دارد. اين گروه تاکنون مسئوليت بسياری از حملات انتحاری به مراکز دولتی سوریه را برعهده گرفته است.