یک دختر فلسطینی ساکن اورشلیم به اتهام همکاری با حزب‌الله لبنان به زندان محکوم شد

بر اساس حکم یک دادگاه اسرائیلی که روز یکشنبه ۱۳ تیر صادر شد، یک دختر فلسطینی ساکن شرق اورشلیم به اتهام «تلاش برای جذب افراد به گروه حزب‌الله لبنان» به دو سال و نیم حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

یاسمین جابر، ۲۶ ساله، کارمند کتابخانه دانشگاه عبری اورشلیم، شهریور پارسال از سوی شباک، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، بازداشت شد و از آن زمان تا کنون در حبس است.

رسانه‌های اسرائیل هنگام بازداشت خانم جابر، گفته بودند که اتهام او ارتباط با شاخه قدس سپاه پاسداران ایران است.

اما به نظر می‌رسد که موارد اتهامی در جریان کیفرخواست یا در طول محاکمه محرمانه، از اتهام وخیم ارتباط با شاخه قدس سپاه پاسداران، به تماس با اعضای حزب‌الله به عنوان «عوامل دشمن خارجی»، کاهش یافته است.

به گزارش تایمز اسرائیل، خانم جابر «پذیرفته است» که در دو سفر به لبنان و ترکیه با اعضای حزب‌الله در تماس بود.

سفر او به لبنان در چارچوب یک کنفرانس نوجوانان کشورهای عرب در سال ۲۰۱۵ بود و در سفر سال ۲۰۱۸ به ترکیه، با یک زن فلسطینی شهروند ترکیه و «مرتبط با حزب‌الله» در تماس بوده است.

به گفته دادستانی اسرائیل، خانم جابر بعد از آن سفرها، از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌آپ به تماس با افراد یادشده ادامه داد.

دادستانی اسرائیل بر اساس اظهارات بازجویان سازمان امنیت، خانم جابر را متهم کرد که در صدد تهیه فهرستی از زنانی در میان اعراب ساکن اسرائیل برای همکاری احتمالی با حزب‌الله بوده است.

اما وکیل خانم جابر با رد تمامی این اتهامات منتسب به موکلش، گفته است که خانم جابر در طول هفته‌ها و هر روز به مدت ۲۰ ساعت از سوی بازجویان شباک بازجویی می‌شد.