به فینال نرسید...

ونزوئلا در گذرگاهی حساس قرار دارد؛ رئیس پارلمان این کشور بحران‌زده (در تصویر همراه همسرش) خود را رئیس‌جمهوری موقت معرفی کرده و خواستار پایان دولت نیکلاس مادورو شده‌است. دولت مادورو که طی شش سال گذشته با بحران‌های سیاسی و اقتصادی گسترده روبه‌رو بوده، حال چالش تازه‌ای در برابر خود دارد. رهبر مخالفان مادورو از حمایت آمریکا و شمار قابل‌توجهی از کشورهای قاره آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی دیگر کشورها برخوردار شده‌است.

مادورو اما همچنان از حمایت ارتش برخوردار است؛ روسیه، ایران، چین و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که از دولت او حمایت کرده‌اند.

روز دوشنبه تیم ملی در برابر تیم ژاپن قرار گرفت تا شاید به طلسم سال‌های سال پایان دهد و بخت قهرمان شدن در جام ملت‌های آسیا را بیابد. تماشاگران ایرانی هم از روزهای قبل آماده دیدن مسابقه بودند... اما تیم ملی در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی ژاپن با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

بازی ایران و ژاپن در ورزشگاه هزاع بن زاید العین، با حضور پرشمار هواداران ایرانی برگزار شد.

دونالد ترامپ روز جمعه از بازگشایی سه هفته‌ای دولت فدرال بر اساس توافقی با اعضای کنگره خبر داد. دونالد ترامپ که در کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت:  درصورتی که تا ۱۵ فوریه کنگره بر سر ساخت دیوار (در مرز مکزیک) به توافقی نرسد، از قدرت اضطراری استفاده خواهم کرد یا دولت فدرال دوباره تعطیل خواهد شد. دفتر بودجه کنگره آمریکا می‌گوید اقتصاد اين کشور از تعطیلی ۳۵ روزه به خاطر اختلاف بر سر بودجه دیوار مرزی مورد درخواست ترامپ، ۱۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز پنج‌شنبه در گزارش جدید خود از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و با اشاره به بیش از هفت هزار بازداشت، سال گذشته را برای حکومت ایران «سال شرم» نامید.

روز یک‌شنبه مراسم ۷۴مین سالگرد آزادسازی اردوگاه آلمان نازی در لهستان، آشویتز-بیرکناو، در اردوگاه‌های ساخته‌شده در شهر اشوینچیم، جنوب لهستان، برگزار شد.

مرد رقصنده در جشنواره بین‌المللی بالماسکه، هفتم بهمن‌ماه در پرنیک بلغارستان.

سربازان روس در حالی‌که یونیفورم دوران جنگ دوم را پوشیده‌اند، در ۷۵مین سالگرد پایان محاصره لنینگراد در جریان جنگ دوم جهانی در شهر سن پترزبورگ رژه می‌روند.

کشتی‌گیر پاکستانی درلاهور آماده مسابقات محلی می‌شود؛ ورزشی که در شبه‌قاره هند و ایران‌زمین به کشتی یا «پهلوانی» موسوم است، قدمتی طولانی دارد و به هزاره‌های پیش باز می‌گردد.

مسابقات بین‌المللی اسکیت نمایشی در بلاروس.

دولت چین تصویری از میمون‌هایی کلون‌شده که با استفاده از ویرایش ژنوم زاده شده‌اند و مشکلات بیولوژیکی دارند را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. این تصویر در آکادمی علوم شانگهای گرفته شده‌است. یک دانشمند چینی که اخیرا مدعی شده برای تولد کودک انسان دست به ویرایش ژنتیکی زده، طی هفته‌های گذشته به یکی از موضوعات خبری روز تبدیل شده‌است.