هفته از نگاه دوربین: این گوریل را دیگر نخواهید دید

شیلا ساکن باغ وحشی در فرانسه است. این‌جا تنها جایی‌ست که احتمالا می‌توانست نجات پیدا کند. دی‌ان‌ای او ۹۵ درصد شبیه دی‌ان‌ای من و شماست، اما گونه او در معرض نابودی کامل است؛ گزارش تازه «صندوق جهانی طبیعت» در همین هفته، نشان می‌دهد طی اندکی بیش از چهار دهه اخیر، ۶۰ درصد حیات وحش، به‌طور مشخص به دلیل فعالیت‌های انسانی، از میان رفته‌است.

کاروانی از مهاجران و پناهجویان آمریکای مرکزی در راه ایالات متحده حالا به مرزهای شمالی نزدیک می‌شود. با ادامه حرکت این کاروان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هشدار داد که برای جلوگیری از ورود آن‌ها، ممکن است تا ۱۵ هزار نیروی نظامی به مرز مکزیک اعزام کند.

آخرین باری که دیدار کردند بامداد روز دو‌شنبه بود... پیش از آن‌که هواپیمای بوئینگ خطوط لاین‌ایر در نزدیکی جاکارتا به دریا سقوط کند. پرواز شماره ۶۱۰، ۱۸۹ سرنشین داشت و هنوز علت دقیق سقوط آن مشخص نیست. شماری از کشورها از جمله استرالیا طی دو روز گذشته و تا زمان مشخص شدن دلیل سقوط هواپیما، در مورد پرواز با این خطوط به شهروندان خود هشدار داده‌اند.

اف-۱۶ ارتش نروژ در جریان تمرین‌های ناتو در هشتم آبان ماه. از سال ۱۹۸۰ به این سو مانوری در این سطح و با این گستردگی در نروژ انجام نشده است.

وزیران خارجه پنج کشور اسکاندیناوی که روز چهارشنبه ۹ آبان در نروژ با یکدیگر ملاقات کردند، با انتشار بیانیه مشترکی از اخبار مربوط به تلاش وزارت اطلاعات ایران برای انجام «سوءقصد» در خاک دانمارک علیه مخالفان جمهوری اسلامی شدیدا ابراز نگرانی کردند. (در تصویر: افسر پلیس در کپنهاگ)

مردی یهودی‌ستیز روز شنبه به کنیسه‌ای در پیتزبورگ حمله کرد و ۱۱ نفر را کشت. در پی کشتار در کنیسه شهروندان زیادی در گوشه و کنار آمریکا تجمع کردند.

مرد نپالی در شالیزاری در اطراف کاتماندو؛ کشاورزی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم نپال است. نپال یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا است، ولی گسترده‌ترین بخش از کوه‌های هیمالیا را در خود جای می‌دهد. کوهنوردی از دیگر منابع درآمد مردم نپال است و فصل کوهنوردی در این کشور زیبا به‌آرامی فرا می‌رسد.

مردان اماراتی در جشنواره ماهی‌گیری دالما در خلیج فارس.

مردم آماده «هالووین» یا «عید مردگان» می‌شوند؛ کی‌یف، اوکراین.

سپر ضد موشکی اسرائیل جلوی حملات موشکی از غزه را می‌گیرد. در پی یک جمعه خشونت‌بار میان اسرائیل و فلسطینیان غزه، در حالی که هم حملات هوایی اسرائیل به غزه و حملات راکتی به جنوب اسرائیل ادامه داشت، ارتش اسرائیل اعلام کرد سوریه و ایران را مسئول دور تازه خشونت‌ها می‌داند.