اعتراض به اعدام‌ها در تظاهرات خیابانی؛ شعارهای شبانه در چهارده منطقه تهران، کرج و اراک

اعتراضات در سنندج

جمعی از مردم در مناطق تهرانپارس و هفت حوض نارمک شامگاه شنبه در سالگرد کشته شدن ۱۷۶ سرنشین پرواز پی‌اس-۷۵۲ با موشک‌های سپاه پاسداران و برای اعتراض به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، اقدام به برپایی تجمع و اعتراض خیابانی کردند.همچنین دست‌کم ۱۴ منطقه از تهران، دو منطقه کرج و مناطقی از شهر اراک و دیگر شهرها شامگاه شنبه صحنه شعارهای شبانه ضد حکومتی بود.

معترضان در منطقه تهرانپارس شامگاه شنبه هفدهم دی ماه، در اعتراض به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی با برپایی اعتراضات خیابانی به سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی پرداختند. معترضان از جمله با سردادن شعار «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشت شته» به این اعدام‌ها اعتراض کردند.

در منطقه هفت حوض نارمک هم جمعی از مردم معترض شامگاه شنبه در اعتراضات خیابانی برای اعتراض به اعدام تن از معترضان شرکت کردند و شعار «حکومت اعدامی، نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «مرگ بر حکومت بچه‌کشم» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

مناطق امیرآباد، ولیعصر، مرزداران، پونک، بلوار فردوس، ستارخان، ولنجک، دربند، سعادت‌آباد، خیابان دولت، پاسداران، جردن، ظفر و نارمک، دو منطقه گوهردشت و حسین‌آباد کرج و همچنین چند منطقه در اراک و شمار دیگری از شهرها نیز صحنه شعارهای شبانه بودند.

در منطقه امیرآباد معترضان در شعارهای شبانه با سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» و در ستارخان هم جمعی از مردم در اعتراض به اعدام معترضان، شعارهای ضد حکومتی از جمله «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشت شه»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای»، سردادند.

جمعی از مردم نیز منطقه مرزداران و همچنین منطقه پونک نیز شامگاه شنبه در شعارهای شبانه از جمله شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» سردادند.

در بلوار فردوس نیز معترضان با شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر خامنه‌ای» به اعدام کرمی و حسینی اعتراض کردند.

معترضان همچنین در مناطقی از خیابان ولیعصر نیز شعار «مرگ بر حکومت بچه کش» و «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

مناطق ولنجک و دربند در تهران نیز شامگاه شنبه شاهد شعارهای شبانه و اعتراض محمدمهدی کرمی و محمد حسینی بود. مردم در این مناطق در شعارهای شبانه خود از جمله شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، « مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ جمهوری اسلامی» سر دادند.

در سعادت‌آباد تهران معترضان از فراز مجتمع‌های محل سکونت خود با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «مرگ بر خامنه‌ای جلاد»، «مرگ بر جمهوری اعدامی» و «مرگ بر حکومت آدم‌کش» به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی اعتراض کردند.

معترضان در مناطق پاسداران و جردن هم شنبه شب به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ برخامنه‌ای قاتل» سردادند.

جمعی از مردم نیز شامگاه در محدوده خیابان دولت تهران در شعارهای شبانه خود به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی اقدام به سردادن شعارهایی ضد حکومتی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» کردند.

در خیابان ظفر تهران هم جمعی از مردم شامگاه شنبه شعارهای «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند.

گوهردشت کرج نیز شامگاه شنبه صحنه شعارهای شبانه ضد حکومتی بود. معترضان در گوهردشت اقدام به سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

همچنین حسین‌آباد کرج که در نزدیک زندان کچویی، زندانی که از پنج روز پیش ۱۵ تن از زنان معترض بازداشت شده در آن دست به اعتصاب غذا زده‌اند، قرار دارد نیز شنبه شب شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی بود. معترضان در حسین‌آباد کرج شعار «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر سپاهی» سردادند.

در استان مرکزی هم جمعی از مردم اراک شامگاه شنبه با سردادن شعارهای اعتراضی «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی اعتراض کردند.

تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی در مناطق مختلف تهران و دیگر شهرها نیز شنبه شب صحنه اعتراضات دانشجویان به اعدام دو معترض دیگر بودند.

از جمله دانشجویان در خوابگاه دختران چمران دانشگاه تهران در میان شعارهای اعتراضی خود شعار «هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه»، «از کردستان تا تبریز، فقر و فساد و تبعیض»، «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی»، «زن، زندگی، آزادی» و «آزادی، آزادی، آزادی» سر دادند.