شاهزاده رضا پهلوی حمله «تروریستی» به مرزبانان ایرانی را «شدیدا» محکوم کرد

iran

شاهزاده رضا پهلوی حمله افراد مسلح به مرزبانان ایرانی در مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان را «تروریستی» خواند و آن را «شدیدا» محکوم کرد.

ولیعهد سابق ایران روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در توئیتی نوشت: «تروریست‌هایی که جوانان مرزبان ایرانی را در سراوان به قتل رساندند، روی دیگر سکه جمهوری تروریست اسلامی هستند که جوانان بلوچ را اعدام می‌کند و به قتل می‌رساند.»

این چهره مخالف جمهوری اسلامی گفت که «با خانواده‌های سربازان جان‌باخته میهن، عمیقا هم‌دردی» می‌کند.

در حمله مسلحانه‌ای که شامگاه ۳۰ اردیبهشت به یک برجک مرزبانی در سراوان روی داد، پنج نفر شامل سه سرباز وظیفه و دو «استوار دوم» کشته شدند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی این حمله را «حمله تروریستی افراد معاند» خوانده و مدعی شده که حمله‌کنندگان «با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی از پاکستان خواست که «هرچه سریع‌تر به توافقات دو کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی جامه عمل» بپوشاند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پس از آغاز اعتراضات سراسری در سال ۱۴۰۱ و سرکوب خشونت‌‌آمیز و مرگبار معترضان در سیستان و بلوچستان گزارش‌های متعددی از حملات به نیروهای نظامی و حکومتی و کشته و زخمی شدن آن‌ها در این استان منتشر شده است.

آذرناه پارسال نیز سپاه پاسداران از کشته‌شدن چهار نیروی سپاهی و بسیجی در سراوان خبر داده بود.

سراوان در منطقه نزدیک به مرز پاکستان واقع شده و از جمله شهرهای استان سیستان و‌ بلوچستان است که در ماه‌های گذشته بارها شاهد برگزاری «جمعه‌های اعتراضی» بوده است.