سپاه قم خبر ترور یکی از نیروهای خود را تکذیب کرد

رژه نیروهای سپاه پاسداران در قم

روابط‌ عمومی سپاه استان قم روز سه‌شنبه، ۱۷ خردادماه، در بیانیه‌ای خبر «ترور» یکی از کارکنان سپاه استان قم را «جعلی» خواند و تکذیب کرد.

روابط‌ عمومی سپاه «علی ابن ابیطالب» استان قم در این بیانیه اعلام کرده که فیلم منتشر شده در فضای مجازی «مربوط به ماجرای درگیری مسلحانه چند روز قبل مامورین فرماندهی انتظامی استان با قاچاقچیان متواری مواد مخدر» بوده است.

آن‌ طور که در این بیانیه آمده، در این درگیری، «راننده یک خودروی عبوری، مورد اصابت گلوله قاچاقچیان» قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

سپاه قم در ادامه به رسانه‌ها یادآوری کرده است که از انتشار «اخبار کذب که منجر به رواج شایعه و تشویش اذهان عمومی» می‌شود، پرهیز کنند.

این خبر پس از آن منتشر شد که رسانه‌های اسرائیل روز چهاردهم خرداد از مرگ «کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد» خبر دادند.

پیش از آن نیز مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا»، در کانون توجه قرار گرفته و استاندار یزد او را «شهید» خواند.

علی اسماعیل‌زاده، سرهنگ پاسدار عضو نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز روز نهم خرداد «با افتادن از بالکن خانه خود در کرج» کشته شد.

مرگ کامران ملاپور در کنار فوت «دانشمند صنایع هوافضا» در استان یزد، مرگ علی اسماعیل‌زاده و پیش از آن، سوءقصد مسلحانه در تهران به جان حسن صیاد خدایی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران، ادامه سلسله حوادثی است که در دوره اخیر با محوریت افراد مرتبط با برنامه‌ نظامی، هسته‌ای و فضایی ایران به‌ وقوع پیوسته است.