کشتی سانحه‌دیده در چین «یک بمب به‌تمام معنا است»

Your browser doesn’t support HTML5

علاوه بر چین و کره جنوبی، نیروی دریایی ایالات متحده نیز در عملیات جست‌وجو شرکت دارد

آتش‌سوزی در نفتکش حامل نفت ایران که در ۳۰۰ کیلومتری شرق چین دچار سانحه شده، برای سومین روز پیاپی همچنان ادامه دارد؛ مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تائید کرده که آتش‌سوزی روند بسیار خطرناکی به خود گرفته‌است.

وضعیت و شرایط بد جوی و دریایی، از جمله امواج و بادهای شدید، همچنان کار پایان‌دادن به حریق، جست‌وجو و امدادرسانی احتمالی به خدمه ناپدیدشده را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

روز دوشنبه گزارش شد که پیکر یکی از ناپدیدشدگان پیدا شده‌است. هنوز هویت فردی که پیکر او پیدا شده مشخص نیست اما مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران می‌گوید با توجه به لباسی که بر تن دارد «ایرانی‌ست».

از میان ۳۲ نفری که از روز شنبه ناپدید شده‌اند، ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند.

سیروس کیان‌ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، به خبرگزاری ایلنا گفته است دریانوردان ناپدیدشده، یا در آب هستند، یا در قایق نجات یا در بخشی از موتور کشتی.

آقای کیان‌ارثی در عین حال برآوردهای ارائه‌شده در مورد وضعیت خطرناک فعلی را تائید کرده و گفته است «وضعیت به شدت خطرناک است و نفتکش اکنون یک بمب به تمام معنا است. من نمی‌توانم این ریسک را دشته باشم که بقیه نیروها به هنگام امداد دچار مشکل شوند».

در نخستین ساعت‌های پس از سانحه میان این نفتکش و یک فله‌بر چینی، نیروی دریایی چین، خدمه فله‌بر را نجات داد. خبر این سانحه که عصر روز شنبه رخ داده بود، روز یک‌شنبه بود که مخابره شد. علاوه بر چین و کره جنوبی، نیروی دریایی ایالات متحده نیز از روز گذشته در عملیات جست‌وجو شرکت دارد.

بنا بر اطلاعات ثبت‌شده در وب‌سایت‌های ناظر بر ترابری دریایی، نفتکش سانحه‌دیده «سانچی» نام دارد، در سال ۲۰۰۸ میلادی ساخته شده و در حال حاضر حامل پرچم پاناما است.

با استفاده از رویترز، ایلنا، رادیو فردا/ ت.ت