از سرفیس ارزان‌قیمت تا سریع‌ترین شارژر موبایل

شرکت مایکروسافت بالاخره نسخه ارزان‌قیمت سرفیس را معرفی کرد. از طرفی شرکت هواوی هم اعلام کرد سریع‌ترین سیستم شارژر جهان را استفاده خواهد کرد؛ سیستمی که در مدت ۳۵ دقیقه کاملاً تلفن همراه را شارژ می‌کند.

سرفیس ارزان قیمت

مایکروسافت ارزان‌ترین تبلت سرفیس با نام سرفیس گو را معرفی کرده است. این تبلت هیبریدی ۱۰ اینچی در رقابت با آی‌پد جدید اپل معرفی شده است. این محصول ارزان‌ترین و سبک‌ترین محصول از سری محصولات سرفیس است. سرفیس گو ۳۱ درصد سبک‌تر از سرفیس پرو محسوب می‌شود و تنها نیم کیلوگرم وزن دارد. این تبلت با دقت تصویر ۱۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل از قلم مخصوص مایکروسافت پشتیبانی می‌کند.

در این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای پنتیوم استفاده شده که سرعت پردازشی ۱.۶ گیگاهرتزی را دارد. این پردازنده بسیار ضعیف‌تر از سرفیس پرو است و حتی در مقابل پردازنده آی‌پد هم ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. مدل پایه از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و در نمونه سفارشی این میزان به هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارتقا پیدا کرده است. قیمت پایه این محصول ۴۰۰ دلار است.

شرکت مایکروسافت همچنین اعلام کرده که در ماه اکتبر به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ را عرضه می‌کند. البته کاربران ویندوز از به‌روزرسانی بهار ناراضی هستند و بسیاری از سیستم‌ها با این به‌روزرسانی، دچار مشکل شده‌اند. باید دید این شرکت در به‌روزرسانی جدید این مشکلات را حل می‌کند یا خیر؟

گو پرو ۳۰ میلیون دوربین فروخت

شرکت گو پرو موفق شده است طی ۹ ماه، بیش از ۳۰ میلیون دوربین اکشن کم هیرو بفروشد. در میان دوربین‌های پر فروش این شرکت، اکشن کم هیرو ۵ بیشترین فروش را داشته است.

اکشن هیرو ۵، پرفروش‌ترین محصول گو پرو

البته در زمینه پهپاد این شرکت در مقابل شرکت دی جی آی نتوانسته موفق عمل کند و پهپاد این شرکت چندان با موفقیت در بازار روبه‌رو نبوده است.

فروش رایانه در جهان سرانجام افزایش یافت

با ورد تبلت و گوشی‌های هوشمند هر ساله از میزان فروش رایانه‌های شخصی کاسته می‌شد. اما در نهایت پس از شش سال، فروش رایانه در سال گذشته افزایش نشان داده است. میزان فروش رایانه‌های شخصی از سال ۲۰۱۲ برای اولین بار افزایش یافته است. این رشد در سال گذشته میلادی ۲.۷ درصد گزارش شده است.

پرفروش‌ترین شرکت‌ها هم به ترتیب اچ پی، لنوو، دل، اپل و ایسر بوده‌اند. علت این رشد فروش، رشد توسعه کسب‌ها کارهای مختلف در جهان بوده است. با اینکه در استفاده‌های شخصی در بیشتر موارد تلفن همراه می‌تواند راه‌گشا باشد اما برای فضای کسب کار حتی تبلت‌ها هم اکثراً ناکارآمد هستند و نیاز به رایانه‌هایی با قدرت پردازشی متوسط به بالاست.

گوگل کروم و استفاده بیشتر از رم

گوگل کروم در به‌روزرسانی‌های اخیر برای آنکه بتواند حفره‌های امنیتی را پر کند از رم بیشتری در رایانه‌ها استفاده می‌کند این عامل سبب اعمال فشار به سیستم می‌شود.

Site Isolation که برای امنیت بیشتر گوگل کروم است، دسترسی حفره‌های امنیتی سیستم‌ها را پر می‌کند اما از رم سیستم‌ها استفاده بیش از حد می‌کند. این عامل هنوز برای سیستم‌های موبایلی رخ نداده است.

برخی کارشناسان نگرانند که فعال‌سازی این سیستم بر روی پلتفرم‌های موبایلی سرعت این دستگاه‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد.

پردازنده انویدیا در خودروهای خودران بنز

شرکت آلمانی بوش که یکی از بزرگترین قطعه‌سازان جهان است و در زمینه مغز خودروها از برترین سازندگان محسوب می‌شود، در کنار مرسدس بنز از پردازنده‌های انویدیا و هوش مصنوعی این شرکت برای توسعه خودروهای خودارن استفاده خواهد کرد.

این تراشه‌های جدید چند صد تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام می‌دهد و می‌تواند از سیستم‌های فایو جی پشتیبانی کند. این پردازنده توسط شرکتی توسعه یافته که در زمینه پردازش تصویری بهترین در جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل پردازش انواع سنسورها از سنسورهای تصویری تا لیدار و رادار در این پردازنده انجام می‌شود.

این پردازنده که پگاسوس نام دارد، بر اساس الگوریتم شرکت‌های بوش و مرسدس بنز خودرو را می‌راند.

سریع‌ترین شارژر موبایل توسط هواوی

شرکت هواوی سعی دارد در محصولاتش از سریع‌ترین شارژ موبایل جهان استفاده کند. این تکنولوژی جدید سبب می‌شود گوشی‌های این شرکت با ظرفیت باتری ۳۸۰۰ آمپری تنها در مدت ۳۵ دقیقه شارژ به‌طور کامل شارژ شوند. این شرکت برای این تکتولوژی جدید خود از یک آداپتور مخصوص استفاده می‌کند.

این قدرت بالای شارژ حدود دو برابر بهترین گوشی این شرکت، میت ۲۰ است.

شرکت چینی هواوی در چند سال اخیر توانسته سهم زیادی از بازار موبایل را به دست آورد و با معرفی سری میت به نبرد محصولات پرچمدار جهان برود. حالا دوربین گوشی میت ۲۰ بهترین دوربین موبایلی جهان است و این شرکت سعی دارد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند پردازنده اختصاصی برای هوش مصنوعی و شارژر سریع، مشتریان اپل و سامسونگ را به سمت خود بکشد.