یک فرمانده ارشد و دو پلیس در درگیری با «قاچاقچیان» در کرمان کشته شدند

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشته‌ شدن «عالی‌ترین» مقام قرارگاه عملیاتی ابوذر این استان در درگیری با «اشرار مسلح» خبر داد.

عبدالرضا ناظری در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها در ایران اعلام کرد که مهدی توسنگ، فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر فرماندهی انتظامی کرمان، استواریکم احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیرحسین خدادادی در این درگیری کشته شده‌اند.

به گفته این فرمانده نظامی، شش مامور دیگر نیز در جریان این درگیری زخمی شدند که حال عمومی آنها «مساعد» است.


روز چهارشنبه اعلام شده بود که عصر روز سه‌شنبه، تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی در دشت سمسور واقع در مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان با «کاروان اشرار و قاچاقچیان مسلح» درگیر شدند و دو تن از ماموران کشته شده‌اند.

با این حال بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، شمار کشته‌شدگان از دو نفر به سه نفر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان میزان درگیری میان پلیس و «اشرار» و حجم تبادل آتش را سنگین» توصیف کرده، اما گفته بود که یگان تکاوری موفق به «زمین‌گیر کردن قاچاقچیان» شدند.

در اظهارات عبدالرضا ناصری بدون اشاره به شمار بازداشت‌شدگان آمده که «اشرار دستگیر شده با حکم مقام قضایی به اشد مجازات خواهند رسید».

استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری‌ مسلحانه میان نیروهای دولتی و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و شماری از نیروهای پلیس در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند.