ایران برای کمک به عملیات اطفای حریق در ترکیه هواپیمای آتش نشان فرستاد

در جریان آتش‌سوزی‌های گسترده روزهای اخیر در مناطق جنگلی مختلف در ۲۱ استان ترکیه، حداقل پنج نفر کشته شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه گفت، کشورهای روسیه، اوکراین، آذربایجان و ایران برای کمک به مهار آتش سوزی مناطق جنگلی در جنوب و غرب این کشور هواپیمای آب پاش به ترکیه اعزام کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان روز یکشنبه از آتش سوزی در منطقه مارماریس بازدید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت، به دنبال اعزام هواپیماهای آتش‌نشان از کشورهای روسیه، اوکراین، آذربایجان و ایران اکنون شمار هواپیماهای آتش نشان به ۱۳ هواپیما رسیده است.

رجب اردوغان در سخنرانی خود در مارماریس گفت که یکی از آتش سوزی‌ها اخیر در ترکیه توسط کودکان آغاز شده است و تحقیقات درباره دیگر آتش سوزی‌ها در جریان است.

در جریان آتش‌سوزی‌های گسترده روزهای اخیر در مناطق جنگلی مختلف در ۲۱ استان ترکیه، حداقل پنج نفر در مناطق بودروم و مارماریس کشته و هزاران توریست از هتل‌ها و تفریحگاه‌ها تخلیه شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در توییتر خود تصویری از هواپیمای آتش‌نشان ایرانی در پایگاه هوایی آکساز منتشر کرده و گفته است این هواپیما به عملیات اطفای حریق جنگل‌های مارماریس پیوسته‌ است.

محمد فرازمند٬ سفیر ایران در ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: «مشارکت هواپیمای ایلوشن اطفای حریق وزارت دفاع کشورمان در عملیات مهار آتش در جنوب ترکیه.»

گزارش ها حاکی است که هلی‌کوپترهای اطفای حریق وزارت دفاع ایران نیز قرار است روز یکشنبه در این عملیات امدادی شرکت کنند.