گاز استریل جامانده در شکم زنی حین زایمان، پس از سه سال منجر به مرگ او شد

عکس آرشیوی است

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که زنی جوان به دلیل قصور کادر درمان حین عمل سزارین و جا گذاشتن یک تکه گاز استریل در شکم بیمار، پس از سه سال تحمل درد و عدم تشخیص به موقع پزشکان جان باخت.

بر اساس این گزارش‌ها، همزمان با درگذشت زن جوان در روز ۱۷ آبان‌ماه، پدر و همسر او به دلیل سهل‌انگاری کادر درمان بیمارستانی که در آن‌جا عمل سزارین فرزند دوم خود را انجام داده بود، شکایت کردند.

به گفته همسر زنی که از او با نام فاطمه یاد شده، شکم‌درد همسرش یک هفته پس از زایمان فرزند دوم‌شان شروع شد. به‌رغم مراجعه بیمار به پزشکان و انجام تصویربرداری شامل سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن، تشخیص موثری اتفاق نیفتاد و شکم‌درد او ادامه داشت.

سرانجام پس از سه سال، با انجام آزمایش ام‌آرآی پزشکان با تشخیص این‌که احتمالا «کیست» در بدن بیمار است او را راهی اتاق عمل کردند.

بر اساس گفته‌های همسر فاطمه، پزشکان در فاصله‌ای کوتاه دو جراحی روی او انجام دادند اما پس از عمل دوم، فاطمه دیگر به هوش نیامد و صبح روز بعد (دوشنبه ۱۷ آبان) فوت کرد.

پزشک جراح پس از عمل دوم به همسر فاطمه گفته بود که گاز استریل جا مانده در شکم بیمار به سوراخ شدن و عفونت شدید روده او منجر شده بود.

بنابر گزارش‌ها، تیم پزشکی زمانی‌که متوجه این موضوع می‌شوند اقدام به فیلمبرداری از عمل جراحی می‌کنند. در حال حاضر، با دستور بازپرس جنایی، فیلم مستند کشف گاز استریل داخل شکم فاطمه ضمیمه پرونده شده و پرونده برای ادامه تحقیقات با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شده است.

در روزهای اخیر، مهرنوش جعفری ۱۹ ساله ساکن اهواز نیز پس از انجام یک عمل ساده زیبایی در کلینیکی در اهواز به دلیل تزریق اشتباهی و بیش از حد معمول داروی بی‌حسی دچار ایست قلبی شد.

با استفاده از باشگاه خبرنگاران جوان و همشهری‌آنلاین/ آ.ت/ ک.ر