یوتیوب هر گونه محتوای ضد واکسن را مسدود می‌کند

کمپانی یوتیوب که پیش از این انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن‌های تایید شده کرونا را ممنوع اعلام کرده بود روز چهارشنبه هفتم مهر اعلام کرد از این پس «هر گونه محتوای ضد واکسن» را که در این پلتفرم هم‌رسانی شود، مسدود خواهد کرد.

بر این اساس، انتشار محتواهایی که مدعی‌اند واکسن آنفلوانزا منجر به ناباروری می‌شود و یا این ادعا که تزریق واکسن «ام‌ام‌آر» که کودکان را در برابر ابتلا به سرخک، اوریون و سرخجه محافظت می‌کند ممکن است منجر به اختلال اوتیسم شود، با ممنوعیت روبه‌رو خواهد شد.

این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که یوتیوب و دیگر غول‌های فناوری مانند کمپانی فیس‌بوک و توئیتر در زمینه جلوگیری از اشاعه اطلاعات نادرست و غلط مرتبط با سلامتی در پلتفرم‌های خود، متهم به «قصور» و «کم‌کاری» شده‌اند.

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و مطرح شدن بحث واکسیناسیون عمومی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کووید۱۹، مروجان باورهای ضد واکسیناسیون دست به کار شده و از طریق تولید محتوا بر روی پلتفرم‌های مختلف و یا راه‌اندازی کارزارهای آنلاین، مخالفت خود را با تزریق واکسن کرونا اعلام کرده‌اند.

همین امر نیز منجر به شکل‌گیری تجمعات خیابانی علیه واکسن کرونا در سراسر دنیا شده است. تاکنون بخشی از جمعیت در کشورهای پیشرفته دنیا نظیر آمریکا، بریتانیا و فرانسه در مخالفت با واکسیناسیون عمومی دست به تظاهرات و تجمع زده‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز، وبلاگ یوتیوب و رادیو فردا/ آ.ت/ ک.ر