خبرگزاری تسنیم: ظریف قصد دارد از مردم ایران و خانواده سلیمانی عذرخواهی کند‎

محمدجواد ظریف در فایل صوتی لو رفته انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح می‌کند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع نامعلوم نوشت که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، قصد دارد به خاطر گفته‌های خود در فایل صوتی لو رفته به طور علنی عذرخواهی کند.

این رسانه نزدیک به سپاه پاسداران روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت در توئیتی نوشت که آقای ظریف به زودی اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار این فایل صوتی منتشر خواهد کرد.

گزارشگر تسنیم در ادامه عنوان کرد: «برخی شنید‌ه‌ها حاکی‌ست که ظریف قصد دارد در این اطلاعیه از مردم ایران و خانواده شهید سلیمانی عذرخواهی کند».

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با یک روزنامه‌نگار نزدیک به دولت حسن روحانی، بازتاب گسترده‌ای در عرصه سیاست ایران داشته داشته و از جمله شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با آقای ظریف شده‌اند.

محمدجواد ظریف در این گفت‌وگو انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح می‌کند و می‌گوید که برخی از این سیاست‌ها از جمله سیاست‌های مربوط به سوریه ناشی از «اراده روسیه» بوده است.

او گفت که حکومت ایران «میدان» یعنی عرصه فعالیت سپاه پاسداران را بر «دیپلماسی» ترجیح داده و قاسم سلیمانی، فرمانده «میدان» نظام، را به وارد کردن آسیب به دیپلماسی دولت روحانی متهم کرد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌ تسنیم و رادیو فردا/س.ن/ک.ر