لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

دو شرکت بزرگ بیمه به کار خود در ایران پایان می‌دهند


دو شرکت بیمه آلمانی مونیخ ره(مونشنر روک) و ‌آلیانز، اعلام کردند همه فعالیت‌های خود در ایران پایان داده‌اند؛ شرکت مونیخ ره، که بزرگترین شرکت «بیمه مجدد» جهان است، روز پنجشنبه گفت با توجه به بالا گرفتن تنش‌های سیاسی، ارتباط تجاری خود با شرکت‌های بیمه در ایران را قطع کرده است.


در بیانیه‌ای شرکت مونیخ ره آمده است: «با توجه به اوضاع سیاسی در ایران مونیخ ره تصمیم گرفته است قراردادهای موجود را را تجدید نکند و هیچ قرارداد جدیدی نیز با شرکت‌های بیمه در آنجا نداشته باشد.»

شرکت مونیخ ره برآورد کرده است که تصمیم به خروج از ایران، نزدیک به ۱۰ میلیون یورو خسارت به این شرکت وارد می آورد.

این شرکت بیمه آلمانی از سال گذشته بیمه شناورهای حامل محصولات نفتی ایران را متوقف کرده بود.

شرکت بیمه مونیخ ره سال گذشته از محل حق بیمه شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو عایدات داشت.

انجمن بیمه آلمان که در برلین مستقر است، همزمان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «سخت‌تر شدن تحریم‌های ایران قابل درک است و از سوی صنعت بیمه آلمان حمایت می‌شود.»

در همین حال، شرکت بیمه آلیانز؛ یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه اروپا، نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت هیچ قرارداری را با ایران تمدید نخواهد کرد؛ این شرکت یادآور شده است که حجم فعالیت این شرکت درایران ناچیز بوده است.

ماه گذشته، شرکت زیمنس آلمان نیز پایان فعالیت خود در ایران را اعلام کرده بود.

آلمان عضو گروه ۱+۵ است و همصدا با دیگر متحدان غربی خود، بارها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران، ابراز تردید کرده است.

کشورهای غربی و راس آنها ایالات متحده، در حال حاضر در تلاشند، دور چهارم تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل را به تصویب برسانند.

تلاش کشورهای غربی برای تحریم ایران هنگامی شدت گرفت که ایران به پیشنهاد وین برای مبادله اورانیوم غنی شده پاسخ منفی داد و در روزهای اخیر خود اقدام به غنی‌سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد کرد.

روز پنجشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گزارش تازه خود آورده است که احتمالا ایران بر روی ساخت کلاهک هسته‌ای کار می‌کند.
XS
SM
MD
LG