لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

احمدی نژاد: از کجا می دانيد سال پايانی دولت است؟


محمود احمدی نژاد، سه شنبه، ۱۴ شهريور، در پاسخ به اين سوال که در سال پايانی دولت است آيا اسامی [مفسدان] را اعلام نمی کند، گفت: «از کجا می دانيد سال پايانی دولت است؟ دولت برای ملت است و ملت هم تا هميشه ماندگار است.»

این در حالی است که در سال آینده دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به پایان می رسد و در انتخابات آینده نمی تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، سه شنبه، در پاسخ به اين سوال که آيا هنوز هم اسامی [ مفسدان] را که در سال ۸۴ مطرح کرديد در جيب داريد، گفت: «من يک سری اسامی داده ام.»

احمدی نژاد چهار سال پیش نیز با اشاره به « میلیاردرها و فوق میلیاردرهایی که اول انقلاب دست خالی بودند» و وی از آنها به عنوان «دانه درشت یاد می کند»گفته بود: «خداوند شاهد است که در اين چهار سال سکوت مطلق را برای پيشبرد کارهای کشور برگزيده ام اما اکنون می بينيم که اگر اين مسائل را بيان نکنم برخی اوضاع را معکوس جلوه می دهند، به همين دليل پرونده بعضی را باز خواهم کرد تا ملت مطلع شوند.»

به گزارش خبرنگار مهر، ریيس جمهوری ایران در ادامه گفت وگو در برنامه تلويزيونی شبکه اول سيما با بيان اينکه حملات به دولت به دليل اين است که ما ارزش ها را حفظ کرده ايم، گفت: «عنوان می کنند که ما منحرف شده ايم؟ ما از چه چيزی منحرف شده ايم؟»

«جریان انحرافی» عنوانی است که اصول‌گرایان حامی رهبر جمهوری اسلامی برای نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، و به ویژه اسفندیار رحیم مشایی به کار می‌برند.

روزنامه تهران امروز ، اول خرداد ماه با اشاره به «صدور احکام دادگاه چهار عضو جریان انحرافی» دولت از سوی دادگاه انقلاب، از «خیز قوه قضائیه برای محاکمه لیدرهای جریان انحرافی» خبر داده‌است.

به گزارش ایرنا، آقای احمدی نژاد در مورد وضعیت ارزی ایران گفت: «برخی مشکلات مربوط به بازار ارز از ناحيه فشارهای خارجی و برخی نيز به دليل يکسری اقدامات داخلی و عملکرد کسانی است که فقط به دنبال اهداف اقتصادی و سياسی خود می باشند.»

وی با بيان اين که دولت در يک سال و نيم گذشته يک مقدار دست و بالش بسته شد، گفت: «بالاخره دست و بال دولت باز خواهد شد و عوامل تنش در بازار ارز را شناسايی خواهد کرد، جلوی آنان را خواهد گرفت و به ملت معرفی خواهد کرد و خود ملت يقه آنها را خواهد گرفت.»

با تشدید تحریم ها علیه ایران، در ماه‌های گذشته، به ویژه ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۰، بازار ارز در ايران به شدت دستخوش نوسان قيمت شد به طوری که ظرف مدت کوتاهی هر دلار آمريکا از حدود ۱۲۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسيد.

وی در مورد مشکلات ایران برای فروش نفت گفت: «البته الان در زمينه فروش نفت مشکلاتی هست و نمی‌خواهم بگويم که هيچ مشکلی نيست اما در حال تدبير کردن هستيم و اوضاع آن گونه نيست که برخی تحليل می‌کنند. »

تشدید تحریم ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، تولید و صادرات نفت ایران را با مشکل روبرو کرده است.

بر پایه آمار وزارت انرژی آمریکا تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی به دو میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح تولید در ۲۵ سال اخیر بشمار می رود.

آقای احمدی نژاد همچنین موفقیت های ورزشکاران ایرانی را در در المپیک و پارالمپیک ستود و ایران را کشور اول منطقه از نظر علم و فناوری دانست.
XS
SM
MD
LG